Kragujevac, 6. juna 2018.- Americki ambasador u Srbiji Kajl Skot (L) govori na medjunarodnoj konferenciji „Industrija 4.0“. Fijat je do sada investitirao vise od 1,4 milijarde evra u fabriku u Kragujevcu, izjavio je danas direktor fabrike FCA Srbija u Kragujevcu Alesio Leonardi na medjunarodnoj konferenciji „Industrija 4.0“. FOTO TANJUG/ FILIP KRAINCANIC/ nr

I DOGODINE BEZ NOVOG MODELA?

Društvo Ekonomija

Zaposleni u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija i njihovi sindikalni predstavnici već godinu dana sa sve većim nesrpljenjem iščekuju da top menadžment  Fijat Krajsler grupacije saopšti petogodišnji investicioni plan  Grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA) za Srbiju, sa informacijom o novom modelu za fabriku u Kragujevcu. Taj plan koji u okviru FCA Grupacije nije  saopšten još za Fijatovu fabriku u Poljskoj, zaposlenima u Kragujevcu, Vladi Srbije i  domaćoj javnosti, prema očekivanjima kragujevačkih trudbenika, trebalo je da bude saopšten još početkom godine, zatim do kraja prošlog meseca, pa sredinom maja…

Sredina maja je, medjutim, prošla, a iz Torina i Detoita, gde je globalna centraa  FCA Grupacije, “ni pisma ni razglednice”. Kragujevački radnici ipak ne gube nadu, očekuju da bi petogodišnji investicioni plan i informaciju o novom modelu u Kragujevac, početkom naredne sedmice mogao da donese  šef direktora proizvodnje u svim  Fijatovim fabrikama EMEA grupe, odnosno u Evropi, na Mediteranu, Bliskom istoku i u Africi. Alfredo Ledjero, koji će, saznaje naš list, 27. i 28,. maja da boravi u centru Šumadije.

Poznavaocima ove problematike znano je, medjutim, da Ledjero ne donosi takve vesti. Čovek je visokorangirani  operativac koji vodi računa  o realizaciji proizvodnih planova u  Fijatovim fabrikama na prostoru EMEA grupe, kojeg se, zbog navodne sklonosti da smenjuje rukovodioce koji ne ispunjavaju postavljene baveze, posebno pribojavaju u menadžmentima tih fabrika. Investicione planove i informacije o novim modelima u Fijatovovim fabrika EMEA grupe, od leta prošle godine  dana saopštava izvršni direktor  FCA Grupacije za Evropu, Mediteran. Bliski  istok i Afriku Pjetro Gorlije, koji je na toj funkciji nasledio Alfreda Altavilu, a čiji  skorašnji dolazak u Beogad i Kragujevac  ipak nije najavljen.

Nade kragujevačkih radnika i domaće javnosti minulih dana podgrejali su najpre italijanski, a zatim i  pojedini domaći mediji koji su najavljivali da je maltene izvesno da će dogodine, preciznije krajem 2020. u kragujevačkom  Fijati napokon  da počne proizvodnja dugo iščekivanog novog modela, što je, kako je tom prilikom navodjeno, krunski dokaz da Fijat ne namerava da odustane od svoje fabrike u centru Šumadije.  Tako je ponovo najavljeno da će u Kragujevcu tokom naredne godine da počne proizvodnja novog malog Fijatovog krosovera, ili  SUV modela ( terenac, ili gradski džip). Prema jednim informacijama, u Kragujevcu će krajem 2020. da počne proizvodnja novog SUV modela koji će se bazirati na modelu “Tipo SW”, to jest na karavan verziji tog vozila.

Prema drugim, novi Fijatov SUV iz Kragujevca će za osnovu da ima “cros” verziju postojećeg kragujevačkog modela “500L”.  Dosadašnje tri verzije  tog modela bi, prema medijskim napisima, bile ugašene kao nerentabilne, jer se “500L” sve slabije prodaje na svetskim tržištima, što je tačno,  U istim tim napisima se, medjutim, ističe da će u Kragujevcui naredne godine da počne proizvodnja hibridne verzije modela “500L”, čije testiranje je u čumadijskom Fijatu “već počelo”,što nije tačno, kao što ni, sve je izvesnije, nije tačno ni da će dogodine da bude zagašena proizvodnja dosadašnjih verzija model “500L” i tokom ili krajem startuje  izrada novog SUV-a, sa “vrlo popularnosm cenom od oko 18.000 evra”

Prema nezvaničnim, ali ne i nepouzdanim izvorima Glasa Šumadije, najave novog krosovera koji bi iz pogona  Fijatove fabrike u Kragujevcu trebalo da počne da izlazi tokom naredne godine, “špekulacije su bez  ikakvog osnova”, te kao takve “gotovo i da nisu vredne pomena”. Naši sagovoirnici koji su i sami u tom pogledu do skora bili veći optimsti tvrde da će u kragujevačkom Fijatu i naredne godine  ekskluzivno da se proizvode tri postojeće verzije modela “500L” . Obim te proizvodnje biće na nivou ovogodišnjeg plana kojim je predvidjeno da iz pogona kragujevačke izadje oko 40.000 gotovih vozila, čime je upošljeno tek izmedju četvrtine i petine instaliranih kapaciteta.

Ono što donekle ohrabruje jeste činjenica da  Fijat zaista ne odustaje od fabrike u Kragujevcu.

Piše: Zoran Radovanović
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.