KAMENI MOST OTVOREN ZA SAOBRAĆAJ, GRAĐANI UPOZORAVAJU DA „NIJE ZAVRŠEN“

Grad

Kameni most u ulici Dr Jovana Ristića, posle nešto više od dva meseca, juče je pušten u saobraćaj. Vrednost radova je 18 miliona dinara od čega je deset miliona obezbedilo Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave preko Fonda za lokal, a grad Kragujevac preostalih osam miliona dinara. Reč je o o projektu od posebnog značaja odnosno o spomeniku kulture od istorijskog značaja ne samo za Kragujevac nego i za Srbiju. To je prvi armirano – betonski most, podignut 1923. godine.

Od poslednje sanacije iz 1998. godine došlo je do degradacije kolovozne ploče i pešačkih staza, a zbog prodora vode pojavila se i korozija na konstrukciji kao i otpadanje zaštitnog sloja.

  • Kompletna sanacija je rađena pod nadzorom Zavoda za zaštitu spomenika kulture, tako da je sada obezbeđena stabilnost, sigurnost i funkcionalnost. Most jeste star, ali mi ga čuvamo i održavamo, kazao je gradonačelnik Radomir Nikolić, zahvaljujući se građanima koji žive na drugoj strani Lepenice, na strpljenju i razumevanju za ogromnu saobraćajnu gužvu koju su trpeli tokom sanacije mosta. Iako nedostaju svetiljke, koje stižu sredinom januara, odlučili smo da most danas pustimo u saobraćaj, istakao je Nikolić, kako bi rešili saobraćajnu gužvu i probleme sa kojima se 50 000 građana u tom delu Kragujevca sreće svakog dana.
  • S obzirom na to da je reč o spomeniku kulture, sanacija je urađena veoma kvalitetno, ocenio je Branko Ružić ministar državne uprave i lokalne samouprave i zahvalio se izvođačima radova što su svoj posao završili u relativno kratkom roku. Sa aspekta stabilnosti i nosivosti most je bio do te mere ugrožen da nije bio bezbedan za saobraćaj i mislim da smo zajedničkim finansiranjem radova pokazali visok stepen i dozu odgovornosti prema svim učesnicima u saobraćaju. To dodatno pokazuje da postoji direktna konekcija između izvršne vlasti i gradskih i opštinskih uprava širom Republike Srbije, a u konkretnom slučaju Gradska uprava je blagovremeno izašla sa kvalitetnom projektno – tehničkom dokumentacijom.

Ružić je tom prilikom najavio raspisivanje novog konkursa Fonda za lokal krajem januara i pozvao sve lokalne samouprave da konkurišu sa projektima u oblasti infrastrukture, uvođenja e-uprave ili organizacije kulturnih, turističkih i sportskih manifestacija na lokalu, kao i za prevenciju elementranih nepogoda. U 2020. godini za te namene opredeljeno je 520 miliona dinara, a kada smo započinjali 2017. godine u tom Fondu zatekli smo samo deset miliona, podsetio je Ružić. Već sledeće godine Fond je imao 320, a prethodne 490 miliona dinara. Kameni most u Kragujevcu jedan je od skoro 140 projekata realizovanih širom Srbije, a sve na dobrobit naših građana, poručio je Branko Ružić.

Puštanju Kamenog mosta u saobraćaj, prethodio je radni sasatanak ministra Ružića, kome su pored gradonačelnika Radomira Nikolića i zamenika Ivice Momčilovića, prisustvovali predsednik Skupštine grada Miroslav Petrašinović, članovi Gradskog veća, načelnici Gradskih uprava i načelnica Šumadijskog upravnog okruga Biljana Ilić – Stošić. Tom prilikom razgovaralo se o radu državne uprave, iskustvima, ali i predlozima iz svakodnevne prakse.

Pojedini građani, međutim, upozoravaju da most nije završen. “ Nikada tamnije i poniiženije nije ovaj stogodišnjak izgledao“, piše na svom fejsbuk profilu žitelj tog naselja:

  • Ispod mosta se još uvek nalaze radnici i rade na sanaciji nosećih delova mosta. Kolovoz je sa starim asfaltom, čak je i obležavanje klolovoza staro, prilaz mostu je zakrpa do zakrpe. Kandalabera nigde nema, a na vrhovima stubova nije obrađen beton za njihovo postavljanje. Ofarban je jadan kao da su se deca igrala, a boja je toliko jaka da za još par kiša i biće isprana jer se po prilično dobro vidi ispod nje šta je ispisano nemarnom rukom. Lepenica ispod mosta puna šuta pobacanog prilikom radova.
Fotografije: grad Kragujevac, Zoran Pavlović, privatna fb stranica
Tagovi:

2 thoughts on “KAMENI MOST OTVOREN ZA SAOBRAĆAJ, GRAĐANI UPOZORAVAJU DA „NIJE ZAVRŠEN“

  1. Najbolje perionice se organizuju kroz izgradnju I sanaciju,sta je kostalo moze da se vidi,a kakv je kvalitet to vam je gorak osecaj.Stite drzavu ,Ali ko stiti drzavu od njih.

  2. Farbali most 3 meseca za 18 miliona dinara. I nikom nista. Ista firma „radi“ bubanj baru i obdaniste bambi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.