Narodna stranka: Javašluk Železnica Srbije i Ministarstva saobraćaja izazvao izlivanje sumporne kiseline

Društvo Politika

Narodna stranka saopštila je danas da je preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“ direktno odgovorno za iskakanje iz šina i prevrtanje vagona-cisterne pune sumporne kiseline kod Jagodine, jer pruga godinama nije održavana, a bezbednost na železnici je dodatno ugrožena jer su ukinuta radna mesta čuvara pruge koji su kontrolisali stanje šina svakog dana.

  • Voz koji je prevozio sumpornu kiselinu od Šapca do Dimitrovgrada prolazi i kroz tunel ispod Vukovog spomenika u centru Beograda. Da je vagon ispao iz šina i kiselina se izlila u gradskom području, dogodila bi se ekološka katastrofa i zato je neophodno da nadležni konačno tom pitanju posvete punu pažnju i preduzmu neophodne mere, navodi se u saopštenju Odbora Narodne stranke za saobraćaj.

Narodna stranka poziva Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture da konačno uvede red u ’Železnice Srbije’ i jer je u prethodnom periodu povećana učestalost ispadanja vagona iz šina, navodi se u saopštenju.

  • Nadležnima je poznato da prevoznici puštaju u saobraćaj vagone koji tehnički nisu ispravni ili su natovareni preko dozvoljene vrednosti, a preduzeće ’Infrastruktura železnice’ ne nalazi rešenja da proveri i ostale elemente voza koji su ključni za bezbednost, naveo je Odbor Narodne stranke za saobraćaj.

Među najvažnijim uzrocima nezgoda je loše stanje koloseka na ulascima u stanice, koji su zbog neodržavanja nestabilni, pa se vagoni „ljuljaju“, piše u saopštenju.

  • Neodržavane pruge su stare i 50 godina, a cisterne su i inače nestabilnije od ostalih vrsta vagona pri kretanju, jer se tečnost u njima pomera, pa se u krivinama sabiraju oscilacije, navela je Narodna stranka.
  • Redovno održavanje koloseka i skretnica na svim prugama i u svim stanicama ne postoji, nego se reaguje kada se nešto desi i takva praksa mora se hitno promeniti, zaključuje se u saopštenju Narodne stranke.
Tagovi:

1 komentar

  1. Ionako je predsednik najavio ispravljanje pruge i pravljenje brze pruge od lapova do Stalaća. Radovi su trebali da počnu krajem ove godine, ali nešto ne videh da su započeli.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.