NOVI FIJATOV MODEL U KRAGUJEVCU IPAK OD 2020. GODINE

Društvo Ekonomija

Davor Veličkovski, predsednik kompanije Sigit ( Sidžit) Srbija (deo multinacionalme kompanije SIGIT koja je glavni snabdevač Fijata delovima od plastike) potvrdio je u više navrata izrečene najave Glasa Šumadije da proizvodnja novog Fijatovog modela u Kragujevcu, neće i ne može da počne pre 2020. godine.

  • Godina 2020. biće ogromna “odskočna daska” za automobilsku industriju u Srbiji. Model “500L” ima, kao i svaki proizvod, svoj životni vek, što je i normalno. Tada (2020.), kada još jedan model dodje na Fijatove proizvodne trake u Kragujevcu, očekujem veliki porast obima proizvodnje, ponovno uvodjenje treće smene i zapošljavanje novih ljudi, rekao je Veličkovski u intervjuju portalu InfoKg

Podsetimo da je treća proizvodna smena u kragujevačkom Fijatu ukinuta u leto 2016., kada je, zbog pada proizvodnje usled slabljena potražnje za modelom “500L” , koji je apsolutno podbacio na američkom tržištu, u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija i njenim dobavljačkim firmama, lociranim u Kragujevcu, otpušteno više od 1.000 radnika. Dolazak novog modela, uprkos sve drastičnijem smanjenju proizvodnje modela “500L”, koji, i prema mišljenju Veličkovksog, nije ispunio “Fijatove projekcije” u Kragujevcu, nije moguć pre 2020.,najpre zbog toga što se još uvek ne zna koji je to novi Fijatov model koji će da se pravi u Kragujevcu. Do sada su pominjani razno-razni modeli,poslednji je mini SUV, odnosno “panda na steroidima”, kako su ga krstili pojedini inostrani i domaći mediji, što su, kako se pokazalo i kako se pokazuje, špekulacije koje jedini osnov imaju u očekivanjima da Fijat, odnosno Fijat Krajsler grupacija  kragujevačkoj fabrici  dodeli proizvodnju novog, ili još jednog modela.

Kad se još uvek ne zna koji će model da bude dodeljen nekoj fabrici, to u svetu automobilske industrije najčešće  znači da se radi o novom automobilu, čiji razvoj, osvajanje proizvodnje, marketinška promocija na svetskim sajmovima, uglavnom  u Ženevi,  traju do dve godine i koštaju od više stotina do čak milijardu evra. U ovom slučaju se još uvek ne zna ni da li će država Srbija, kao suvlasnik kragujevačke fabrike, da učestvuje u finansiranju osvajanja i razvoja novog modela koji će izlaziti iz pogona FCA Srbija. Pregovori o tome izmedju Vlade Srbije i menadžmenta Fijata,  trebalo bi, prema nezvaničnim informacijama, da budu organizovani početkom naredne godine.

Ako Vlada Srbije pristane da učestvuje u razvoju novog modela, ostaje da se vidi na koji način će to da čini, da li kroz nastavak subvencionisanja proizvodnje u Kragujevcu i omogućavanju Fijatu da i dalje ima benefite koje je imao od dolaska u Stbiji, da li kroz izgradnju nedostajuće infrastrukture (završetak auto-puta do koridora 10, izgradnja obilaznice oko Kragujevca, modernizacija pruge prema Kraljevu), ili,pak, učešćem u finansiranju tog poslovnog poduhvata, u skladu sa visinom (33 odsto) svog uloga u vlasništvu nad kragujevačkom fabrikom.

DELOVI IZ KRAGUJEVCA I ZA PORŠE

Kompanija Sigit Srbija koja, pored Fijata, saradjuje i sa BMW-om, Mercedesom, Audijem, Jaguarom, Land Roverom, Renoom, Seatom i drugim kompanijama i brendovima, u martu naredne godine, prema zvaničnoj informaciji, počinje proiyvodnju delova od plastike i za prestižni Porše. Predsednik Sigita Veličkovski tvrdi da je ugovor sa Poršeom potpisan, te da je to “jedan veliki projket“, čija realizacija počinje u martu 2019. godine.

Piše: Zoran Radovanović

 

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.