ODGOVOR POTPREDSEDNICI VLADE I MINISTARSTVU: NEISTINE I NEREALNE PROCENE

Društvo Komentar

Regujući, posredstvom svog kabineta, na komentar „Ministarki iz Šumadije nema ko da piše“, potpredsednica Vlade i ministarka gradjevinsrstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Mihajlović izrekla je veći broj netačnih informacija i nerealnih procena. (In)direktno je, i na taj način, potvrdila da su Kragujevac i Šumadija, za vreme Vučićeve (i njene ) vlade, definitivno skinuti sa infrastrukturnih i investiciono-razvojnih mapa države Srbije i jugoistočne Evrope. To je jasno svakome ko i ovlaš pogleda mapu sa grafičkim prikazom  do sada završenih, zatim onih čija izgradnja je u toku, te planiranih auto-puteva u zemlji Srbije, od kojih se neki nadivezuju na medjunarodne koridore, drugi predstavljaju vezu izmedju njih, a tr eći  spajajaju odred jene gradove i delove Srbije .

Šumadije i Kragujevca koji je sa Fijatom,  SIMENOM, Vaker Nojsenom Formom Ideale,  Zastavom oružje, Tehničko remontnim zavodom „Medna“, Meggleom i drugim značajnim svetskim i domaćim kompanijama okosnica industrijskog i privrednog  razvoja Srbije, i kojem kao administrativnom, obrazovnom i zdravstvenom centru gravitira više od dva miliona ljudi iz centralne i zapadne Srbije, te Sandžaka i severa Kosova, na toj mapi jednostavno – nema. Šumadija i Kragujevac su „crna rupa“ na toj mapi, i to je činjenica.

Zašto je to tako, drugo je pitanje, ali je opet činjenica da su odluke o gradnji koridora i magistralnih putnih pravaca  uvek ekskluzivno političke , kao što je novac za njihovu izgradnju uvek centralizovan u vrhu državne vlasti, pošto lokalne samouprave nemaju para za njihovu gradnju. Odgovornost za to što su Kragujevac i Šumadija u poslednjih šest – sedam godini marginalizovani do izolacije, kad su državni infrastrukturno-invseticioni planovi u puitanju, snosi aktuelna vlast sa Aleksandrom Vučićem na čelu, u kojoj  je gospođa ministarka Mihajlović godinama unazad na ključnim pozicijama.

Ministarka u svom reagovanju tvrdi da je za vreme njenog mandata u Ministarstvu gradjevinrstva, saobraćaja i infrastrukture izgradjeno 9,9 kilometara moderne saobraćajnice (sa četiri saobraćajne trake – prim. Z.R.) od Kragujevca do Batočine, što jednostavmo nije tačno, kao što nije tačno ni da je izgradnja te saobraćajnice startovala 2009. godine. Činjenice koje je vrlo lako proveriti svedoče da je izgradnja te moderne saobračajnice koju, s obzirom da ima četiri trake, nazivaju auto- putem, počela je 2007. Tri godine docnije, tačnije  na Uskrs 2010., uz prisustvo tadašnjih državnih zvaničnika, otvorena je za saobraćaj deonica od deset kilometara, čime je završena izgradnja tog puta na podr ujčju grada Kragujevca. Do 2013. Izgradjeno je još 9,9 kilometara tog puta do ulaska u Batočinua, ali je ta deonica, iz javnosti nedovoljno poznatih razloga, i uz nakdnadni veliki pritisak te javnosti, konačno puštena u saobraaćaj tek u oktobru 2017., kada joj je izdata privremena jednogodišnja upotrebna dozvola. Činjenica je da je deo te deonice do ulaska u Batočinu morao da se rekosntruiše i doradi, ali je netačno da je ta deonica gradjena nakon 2013. godine.

Činjenica je, nadalje, da je potpredsednica Vlade i resorna ministarka  Zorana Mihajlović, od 2016. naovamo, u više navrata najavljivala izgradnju poslednje deonice saobraćajnice od Kragijevca prema Koruidoru 10, kroz Batočinu, u dužini od oko pet kilometara, a time i konačni završetak kompletnog auto- puta od Kragujevca do Koridora 10. Tako je 25. Maja izjavila da se „trenutno radi projekat za pr eostalu deononicu od pet kilometara kroz Batočinu“ i „izrazila nadu da će taj projekat biti završenu septembr u (2017. prim. Z.R.), nakon čega će uslediti raspisvanje javnog poziva za izbor izvodjača“.

  • Tako da će naredne godine (2018. – pr im. Z.R.), do juna ili jula, pa neka bude i tokom građevinske sezone, to morati da bude gotovo, rekla je 25. maja 2017. godine ministarka Mihajlović.

Godinu i kusur dana ranije, tačnije 2. avgusta 2016, kazala je da se „završetak tog puta i povezivanje (Kragujevca) sa Koridorom 10 očekuje do kraja 2017. godine“… Gotovo tri godine docnije, preciznije sredinom maja 2019. najavljuje završetak  tog puta do kraja godine, valjda ove 2019.  Zašto bi joj  Šumadinci, posle svih neispunjennih obećanja, verovali. Tim pre što je stručna javnost tvrdi da je do kraja godine nemoguće samo da se izmesti deo Moravskog  sistema kojim se delovi Kragujevca snabdevaju pijaćom vodom, a koji (sistem) prati trasu puta kroz Batočinu.

U tekstu „Ministarki iz Šumadije nema ko da piše“ uveliko se govori i o nespremnosti države da Kragujevac poveže sa Moravskim koridom, bez čega Šumadiji i Kragujevcu, sve i da  jednog dana bude završena konekcija sa Koridorom 10, prete stagnacija, propadanje i raseljavanje stanovniištva. („Put je život“, govorili su stari Latini) . Ministarka Mihajlović i njen kabinet u svom reagovanju o tome „mudro ćute“, kao što više ne pominju ni izgradnju zaobilaznice oko Kragujevca (Severne ili Južne), koja je, zajedno sa auto-putem prema Koridoru 10, ugovorna obaveza države Srbije prema Fijatu.

Piše: Zoran Radovanović

 

 

 

Tagged

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *