PUTARI I DALJE ČEKAJU GRAĐEVINSKU DOZVOLU

Društvo Ekonomija

Uprkos najavama iz Ministarstva građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja (MGIS)  o skorašnjem početku,  izgradnja poslednje deonice moderne saobraćajnce, sa četiri kolovozne trake, Kragujevac – Koridor 10, kroz  Batočinu, još nije startovala. Kad će, ne zna, a sve manje, čini se, ima  smisla i obraćati se nadležnima u MGIS, pošto putari, kako saznaje naš list, opet uprkos oficijenim najavama s početka meseca, da će se to desiti  “ovih dana, do kraja ove radne sedmice nisu dobili gradjevinsku dozvolu za početka izgradnje te deonice.

  • JP “Putevi Srbije su 27.juna 2019 podneli MGIS zahtev za izdavanje gradevinske dozvole i očekujemo da će za nekoliko dana  biti pribavljena gradjevinska dozvola za ostatak deonice (od km 0+495  do km 5+000). Kako budu rešavani imovinsko-pravni  odnosi, tako ćemo moći  vršiti prijavu radova i uvoditi izvodjača (Preduzeće za izgradnju puteva “Kragujevac” – prim. Z.R.) u posao na tim parcelama… Rok za završetak radova je april 2020., ali se nadamo da će izvođač do kraja ove godine završiti ugovorene radove, navodi se, između ostalog, u nedavnom reagovanju Ministartva gradjevinarsta, infrastrukture i saobraćaja na tekst  u kojemje naš list, 3. jula, iznova od nadležnih tražio odgovor na pitanje: Zašto izgradnja poslenje deonice moderne saobraćajnice Kragujevac – Koridor 10, kroz Batočinu, duge oko pet kilometara, uprkos svim najavama, i dalje ne počinje.

Rok od najavljenih „nekoliko dana“ za pribavljanje gradjevinske dozvole za početak izgradnje te deonice puta Kragujevac – Koridor 10, istekao je pre nekoliko dana, a naznaka  da će tak dokument konačno da bude  izdat  – nema. Građevinska sezona  polako odmiče, eskspropriacija placeva i objekata na delu deonice kroz Batočinu, zbog žalbi gradjana, što priznaju i u MGIS, ni izdaleka nije okončana, tako da i nova najava o završetku kompletne saobrćajnice od Kragujevca do Koridora 10 do kraja godine (ili aprila 2020.) sve ozbiljnije deluje kao još jedno obećanje bez pokrića, kakvih je, kad je taj put u pitanju, u minulih deset i kusir godina bilo sijaset.

Podsetimo da je, prema prolomesečnim najavama, izgradnja poslednje deonice moderne saobraćajnice Kragujevac – Koridor 10 trebalo konačno da stratuje   1. jula, što se, medjutim, nije desilo, zbog toga što nije bila pribavljena građevinska dozvola  koja je, prema tadašnjim očekivanjima putara, trebalo da bude izdata “ovih dana”. Nedugo potom, oglasilo se i MGIS sa svojom informacijom o građevinskoj dozvoli koja će takođe da bude pribavljena “ovih dana” . I tako se od  putarskih  do “ovih dana” nadležnog ministartva stiglo do sredine jula, a od radnika  i mašina na deonici kroz Batočinu i dalje ni traga ni glasa.

Ministarstvo građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja  početkom godine oficijelno je, inače,  bilo najavilo da će izgradnja poslednje deonice saobraćajnice od Kragujevca do koridora 10 da počne 8. aprila. Uprkos zvaničnoj najavi, radovi na izgradnji saobraćajnice kroz Batočinu  8. aprila, zbog zahteva opštine Lapovo da se izmeni plan detaljne regulacije petlje Batočina,  nisu startovali, kao što nisu ni 1. jula, ali ni  “ovih dana”, kako su početkom meseca očekivali u Preduzeću za puteve “Kragujevac” i potom najavljivali iz MGIS.

Maratonska izgradnja tzv. auto-puta Kragujevac – Koridor 10, koji je, u stvari, moderna  saobraćajnice sa četiri kolovozne trake,  od oko 25. kilometara, za koju su prvi projekti napravljeni još početkom 80-tih prošloga veka, startovala je, podsetimo, sada već podaleke 2007. godine, i, prema potonjem ugovoru sa Fijatom (iz 2008. ), trebalo je da bude završena do početka proizvodnje prvog novog Fijatovog modela u Kragujevcu (“ Fijat 500L”), koja je startovala u julu 2012. godine.

Na Uskrs 2010., svečano  je za saobraćaj otvorena deonica od 10 kilometara, čime je završena izgradnja tog puta na području grada Kragujevca. Do 2013. izgrađeno je još 9,9 kilometara tog puta do ulaska u Batočinu, ali je ta deonica, iz javnosti nedovoljno poznatih razloga, i tek uz veliki pritisak te javnosti, pa i lista DANAS, konačno puštena u saobraćaj tek u oktobru 2017., kada je izdata privremena  dozvola za njeno korišćenje.

Potpredsednica Vlade i resorna ministarka  Zorana Mihajlović, od  2016. naovamo, u više navrata je najavljivala izgradnju poslednje deonice saobraćajnice od Kragijevca prema koridoru 10, a time i konačni završetak  tog puta. Prema jednoj od  tih najava,  saobraćajnica koja  povezuje Kragujevac sa koridorom 10, trebalo je da bude završena krajem 2018., kada je taj rok  pomeren za godinu dana. Sada se pomera za dodatnih do kraja ove, ili prve polovuine naredne godine…

Piše: Zoran Radovanović

 

Tagged

1 komentar

  1. Zorana bez ikakvih problema slaže za rok svaki put, a eksproprijaciju ne pomišlja da reši. Gde mi živimo?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *