PUTARI: SAOBRAĆAJNICA DO KORIDORA 1O SIGURNO NEĆE BITI ZAVRŠENA DO KRAJA MARTA

Društvo Ekonomija

Ako je verovati poslednjoj zvaničnoj najavi nadležnih na tu temu,  žitelji Kragujevca i većeg dela Šumadije već za 30-tak dana bi do Koridora 10 mogli da stignu modernom saobraćajnicom, sa četiri kolovozne trake, koja se, iako duga tek nepunih 25 kilometara, gradi duže od 15 godina, preciznije još od 2004., i koja bi, napokon, prema rečenoj najavi,  treblo da bude završena krajem narednog meseca. 

  • Očekujem da investitor, izvođač i projektant rešavaju probleme, da poštuju dogovor i da ova deonica bude završena do kraja marta 2020. godine, izjavila je, u oktobru prošle godine,  potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Zorana Mihajlović, govoreći o izgradnji poslednje, pet kilometara duge deonice na saobraćajnici Kragujevac – Koridor 10.

 Otvarajući ovu temu i pitajući da li saobraćajnica od Kragujevca do Koridora 10 zaista može da bude završena do kraja marta, kako je to ministarka Mihajlović pre nekoliko meseci najavila, pojedini lokalni mediji ovih dana nisu ponudili konkretan odgovor, već su ga, na osnovu priloženih fotografija sa gradilišta, prepustili proceni svojih čitalaca. List DANAS  I Glas Šumadije  su, pak,  odgovore upravo potražili od putara angažovanih na izgradnji tog puta, te od stručnjaka koji su svojevremeno bili angažovani na projektovanju i gradnji prvih deonica  putnog pravca prema Koridoru 10, a koji su “u glas” poručili  Šumadincima da  nema šansi da ta saobraćajnica bude gotova do kraja marta.

Predstavnici Preduzeća za puteve Kragujevac, kojem je poverena izgradnja deonice tog puta kroz Batočinu, uputili su nas  danas da inforfmaciju o tome da li će put koji grade ba bude završen za mesec dana potražimo u Ministarsrvu gradjevinarstva, infrastructure i saobraćaja. Nezvanično su  nas, međutim, obavestili da taj putni pravac “sigurno neće da bude završen do kraja marta”.

 I šumadijski stručnjaci koji su dobro upoznati sa višedecenijskom sagom vezanom za projektovanje i izgradnju četvorokolovozne konekcije Kragujevca sa nekadašnjim auto-putem Beograd – Niš, koji je u međuvremenu postao deo Međunarodnog koridora 10, kažu da je “apsolutno  nerealno da taj put bude završen u narednih  nekoliko nedelja”.

  • Ostalo je tu još mnogo posla. Pored svega ostalog, treba da se izgrade dva kružna toka: jedan kod ulaska u Batočinu, a drugi  kod izlaza na sam koridor. Prethodno, u Batočini moraju da se poruše kuće koje su na trasi druge saobraćajne trake.  Ne zna se još uvek, nadalje,  ni da li je rešen problem sa eksproprijacimom motela Košuta i okolnog zemljišta, preko kojeg  mora da prodje izlazna traka na Koridor, kaže jedan od šumadijski stručnjak koji je, ponovimo, aktivno bio uključen u izgradnju prethodnih deonica tog puta.

 Ističe, pritom, da preduzeće koje gradi saobraćajnicu može istovremeno da radi više poslova, odnosno da  asfaltira  za to spremne delove puta i da, u isto vreme, gradi kružne tokove i petlju za izlazak na Koridor, ali da je, i u tom slučaju, “apsolutno nerealno da taj putni pravac bude završen do kraja narednog meseca”.

  • Za Kragujevčane i ostale Šumadince važno je da se poslednja deonica na toj saobraćajnici gradi, i da će u dogledno vreme napokon da bude završena.  Najgore bi bilo da vlast sada, zbog predstojećih izbora, natera putare da kako – tako, do kraja aprila, smandrljaju preostale radove koji bi posle, kao što je to rađeno i na koridorima 10  I 11, morali da budu rađeni iznova, što je nepotreban trošak koji pokrivaju građani Srbije, ističe naš sagovornik, napominjući  da treba verovati da  će vlast  ostaviti putarima da završe put bez pritisaka. U tom slučaju, smatra on, saobraćajnica kojom će Kragujevac biti povezan sa Koridorom 10 konačno bi mogla da bude završena tokom leta, ili najkasnije – krajem ove godine.

U šumadijskim stručnim krugovima sve glasnije se pitaju i kakva je sudbina projekta vezanog za izgradnju brze saobraćajnice od Kragujevca do Mrčajevaca, kojom bi centar Šumadije, opet prema najavi ministarke Zorane Mihajlović, ali i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, prilikom prošlogodišnjeg otvaranja auto-puta “Miloš Veliki”. Izgradnja te saobraćajnice, koja je u aktuelnom  Prostornom planu Srbije predviđena kao auto-put, za Kragujevac, njegovo šumadijsko okruženje i svetske privredne gigante  (Fijat Krajsler, Simens, Manjeti Mareli, Jan Feng, Džonson kontrols, Jura korporacija, Vaker Nojsen i druge) koje posluju u ovom delu Srbije, značajna je koliko i završetak konekcije prema Koridoru 10, sa kojom treba da čini jednu celinu.

 Tim pre što su Kragujevac već zaobišli svi već izgrađeni i(li) projektovani  starteški važni putni i železnički pravci, medju kojima i Šumadijski koridor i pruga Beograd – Priština  koja, inače, već postoji na pravcu od Lapova, preko Kragujevca, Kraljeva,  Raške i Kosovske Mitrovice. Umesto rekonstrukcije te pruge, vrh države je nedavno, u Minhenu, u prisustvu zvaničnika američke administracije, sa  predstavnicima Kosova potpisao izjavu o namerama kojom je predviđeno da se pruga od Beograda do Prištine  gradi na dužoj i skupljoj trasi, preko Niša i Merdara. Kragujevačka lokalna vlasti tim povodom nije smela ni da “zucne”, kao što je prećutala i činjenicu da su grad u širokom luku zaobišli svi putni koridori. Infrastrukturno – saobraćajnu marginalizaciju Kragujevca “mudro je prećutala“ i gotovo kompletna kragujevačka opozicija, među kojom  i nekada vladajuća stranka „Zajedno za Šumadiju“.                                                                            

Piše: Zoran Radovanović
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.