Večeras izložba Slavoljuba Lazovića u „Mostovima Balkana”

Kultura

Izložbu slika redovnog profesora fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu Slavoljuba Lazovića biće otvorena večeras (petak, 19. februar) u 20 časova u Galeriji „Mostovi Balkana”

Miroslav Lazović je rođen 1959 godine  u Prokuplju. Diplomirao je magistrirao na Fakultetu Primenjenih umetnosti u Beogradu, gde je trenutno zaposlen u zvanju redovnog profesora.  Izlagao je na preko 20 samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Od značajnijih izložbi mogu se izdvojiti samostalne izložbe u Umetničkom Paviljonu Cvijeta Zuzorić u Beogradu, u galeriji Galeriart Project u Milhajmu u Nemačkoj, u Galeriji Doma vojske u Beogradu, Zavičajnom muzeju u Rovinju, galeriji Ilije M. Kolaraca i druge. Autor je brojnih projekata iz oblasti Monumentalnog slikarstva na svetovnim i sakralnim objektima.  Jedan od najznačajnijih projekata je oslikavanje murala u Esenu u Nemačkoj, u okviru manifestacije, Esen kulturni centar Evrope 2010.godine. Značajna ostvarenja monumentalnog slikarstva su i živopis u tehnici mozaik za Hram Svetog Dimitrija u Bajčetini, Crkvu Svetog Đorđa Kratovca u Dizeldorfu, za manastir Zograf u Bugarskoj. Značajne sui  monumentalne mozaičke kompozicije za Hram Hristovog Vaskrsenja u Podgorici, Hram Jovana Vladimira u Baru, Manastir Ostrog, za Arheološki kompleks Viminacijum  i brojne druge hramove i instutucije u zemlji i inostranstvu.

Dobitnik je Nagrade za trajno kulturno dobro grada Beograda 2013 godine i Ordena Svetog Save drugog stepena 2005.godine, Specijalne Nagrade za slikarstvo na Salonu u Vršcu 2008.god,  Specijalne nagrade van konkurencije na Đurđevdanskom Salonu 2009.godine, Nagrade za umetnika godine HEMMENES KOMUNE u Opštini Prokuplje  2008.god i brojnih druga nagrada i priznanja za umetnički rad i doprinos.  U period od 2016 do 2020 godine bio je Predsednik Upravnog odbora ULUS-a.

– Umetnost Miroslava Lazovića odraz je burnog unutrašnjeg života slikara koji pokazuje na koji način i koliko duboko oseća sebe i ovo vreme. On umesto nas gleda širom otvorenih očiju i vidi sve one znatiželjne sadržaje koji kod posmatrača izazivaju stanje budnosti. Da se život i umetnost ne mogu odvojiti jedno od drugog pokazuje njegovo delo, u kome su stvarnost i mašta jedno biće. Njegov likovni sistem zasniva se na svojevrsnoj sintezi individualizma i vizuelnih činjenica. Sve je jedno s drugim povezano i spojeno: unutrašnji doživljaj, senzacija iz spoljašnjeg sveta, misli, osećanja i nadasve lični stav prema životu i umetnosti.

Njegovo slikarstvo je instinktivno hodočašće kroz slikarska prostranstva jer osećaj za likovni izraz se ogleda u odnosima valera, kolorita, površina, kompozicionoj organizaciji i dramatici, a motiv reflektuje trenutnu zaokupljenost autora. Temperamentan potez prepoznaje se u snazi tonova, nesumnjivoj pikturalnoj privlačnosti i nadasve energiji dela kao supstratu njegove vizije. Svaka Lazovićeva slika rađena je sa zanosom i doživljenom životnom zbiljom koja slikama daje ton mementa. 

On je slikar čije oko „beleži” suštinu prizora i to osećanje materijalizuje u figuralnim i apstraktnim kompozicijama. Motiv je povod da se razvije određena atmosfera a likovna logika kojom umetnik osećanje i izraz otelotvoruje na platnu uslovljena je silinom temperamenta koji ga kao neutaživ poriv vodi u predele slike. Pojavnost je podređena ideji, jer ona je ta koja je kristalizuje, određuje tok likovnih misli i usmerava umetnikovu energiju. Ona je eruptivna, snažna a na momente utihla jer se akcenat sa likovne forme prenosi na misaoni aspekt dela. Statičnost formi i osećaj nemira, dva, uslovno, suprostavljena stanja u njegovom delu su sa uspehom spojena i manifestuju karakter umetnika, njegovu impulsivnost i analitičnost. Njihovo saglasje ostvareno je kompozicionom i pikturalnom ravnotežom. U hromatici postignuti odnosi uspostavljaju osoben koloristički zvuk koji površinu ispunjava emocionalnim dimenzijama. To je posebno naglašeno na apstraktno-asocijativnim kompozcijima u kojima su valeri nosioci vizuelne radnje i shodno tome pojačavaju dejstvo boje. Fakturne slojeve autor uglavnom koristi u slikama sa tematikom egzinstencijalnog nespokoja, gde upravo ta vrsta ekspresivne vrednosti slici daje ključ. Usplahireni potezi, efekti curenja boje, višesmerna dejstva opozitnih kolorističkih pasaža su neke od vrednosti sa kojima je izgrađena dinamika kompozicije. U ovim slikama provejavaju zebnja i nemir, kao dominantna osećanja čoveka našeg vremena, otuđenog i uplašenog, čoveka čiju patnju Lazović oseća i boji slikama svoje duše, napisala je o stvaralaštvu Slavoljuba Lazovića Olivera Vukotić.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.