Zoran Radovanović: Sutrašnja sednica Skupštine grada – novi predizborni marketing SNS-a

Izbori 2022 Politika
Predsednik Izvršnog odbora Gradskog odbora Demokratske stranke Zoran Radovanović ocenjuje da su za sutra, na sednici Skupštiner grada najavljena razmatranja i usvajanja dela projektne dokumentacije vezane za izgradnju novog fudbalskog stadiona “Čika Dača” i Severne obilaznice oko Kragujevca, tek puki i novi predizborni marketing SNS-a.
Saopštenje prenosimo u celosti:

Demokratska stranka u Kragujevcu pita ministra infrastrukture, građevinarstva i saobraćaja Tomislava Momirovića i gradonačelnika Kragujevca Nikolu Dašića kada će, odnosno da li će, uopšte, da bude završena saobraćajnica, ukupne dužine 25 kilometara, koja Kragujevac, preko Batočine, treba da poveže sa Koridorom 10. Podsećamo da je izgradnja jedne, dvokolovozne trake te sabraćajnice započeta još 2004., te da za punih 17 godina, što je, najverovatnije, graditeljski fenomen i presedan na globalnom nivou, još uvek nije završena. Vlast Srpske napredne stranke za deset godina, koliko neprikosnoveno vlada Srbijom, nije uspela da završi poslednju deonicu te saobraćajnice, kroz opštinu Batočina, u dužini od pet kilometara. Izgradnja poslednjeg dela te deonice, od oko jednog kilometra, trebalo je, prema našim saznanjima, da počne još proletos, ali nije. Još je gore što više nema nikakvih najava da će taj put konačno da bude završen.

         Otuda Demokratska stranka smatra da su za sutra, na sednici Skupštiner grada najavljena razmatranja i usvajanja dela projektne dokumentacije vezane za izgradnju novog fudbalskog stadiona “Čika Dača” i Severne obilaznice oko Kragujevca, tek puki i novi predizborni marketing SNS-a. Jer, ako državna i gradska vlast, predvođene tom strankom, za deset, odnosno sedam godina nisu uspele da završe pet kilometara jedne trake poslednje deonice  na saobraćajnici koja Kragujevac treba da poveže sa Koridorom 10, sasvim je osnovano naše strahovanja i dilema: koliko će joj trebati decenija da izgradi više desetina kilometara Severne obilaznice i moderne saobraćajnice u punom profilu koja se na nju (obilaznicu) nadovezuje, a kojom bi Kragujevac, kod Mrčajevaca, trebalo da se poveže sa Moravskim i Koridorom 11. Zato pitamo ministra Momirovića i gradonačelnika Dašića, zašto je Kragujevac, u vreme vlasti Aleksandra Vučića i SNS, postao slepo crevo na infrastrukturnoj i saobraćajnoj mapi Srbije.

         Poznato nam je da se veliki broj navijača FK Radnički i Kragujevčana iskreno raduje najavama o izgradnji novog stadiona “Čika Dača”, ali i u ovom slučaju, a s obzirom na već poznati odnos Aleksandra Vučića prema Kragujevcu, otvoreno strahujemo da ni taj projekat nikada neće da bude realizovan, ili će decenijama trajati izgradnja a najpopularniji klub u Šumadiji biti ostavljen bet stadiona a sve u svrhu predizbornog marketinga vladajuće stranke.

Naglašavamo, pritom, da bi se više desetina hiljada Kragujevčana najiskrenije radovalo kad bi gradska vlast pokrenula inicijativu da se napokon reši višedecenijski problem koji naseljima na desnoj obali Lepenice prave dve železničke pruge koje prolaze kroz sam centar Kragujevca. Taj deo grada je prugama koje prolaze kroz centar Kragujevca i bukvalno getoiziran, i to u meri da u njima nema ni elementarne infrastrukture, a kamoli modernih saobraćajnica, novih stambenih kompleksa, tržnih centara i drugih urbanih sadržaja, niti grad i država najavljuju da planiraju da bilo šta od toga grade u Pivari, Bresnici, Beloševcu i drugim naseljima sa desne obale Lepenice, u kojima, ponovimo, živi više desetina hiljada Kragujevčana.  

     Pitamo, na kraju, Vladu Srbije i gradonačelnika Dašića, kada će, odnosno da li će na lokaciji Zastave promet, poznatije kao Zastavin servis, ikada da počne godinama unazad najavljivana izgradnja nove autobuske stanice. Kamen temeljac za tu stanicu, prema oficijenim najavama, trebalo je da bude postavljen još krajem 2020. godine. Grad je pre toga kreditnom pozajmicom od oko tri miliona evra kupio Zastavin servis i zemljište na toj lokaciji od Univerzal banke u stečaju i Vlade Srbije. Izgradnju nove autobuske stanice više niko i ne pominje, a mi pitamo: ko će da vrati onaj kredit od tri miliona evra kojim je kupljen Zastavin servis. Bivši gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić, javno se, u decembru 2018., hvalio da je to “njegov dug”. Da li to znači da će kredit od tri miliona evra da vrati Radomir Nikolić, ili će i taj dug da bude  porebačen na sve žitelje Kragujevca koji će, prema svemu sudeći, da ostanu ne samo bez nove, nego i bez ikakve autobuske stanice. Ali, šta će Kragujevčanima autobuska stanica kad je, ekskluzivno voljom vrha vladajućeg režima, Kragujevac definitivno saobraćajno izolovan od ostatka Srbije i njenog balkanskog i evropskog okruženja. Nova predizborna obećanja tu ništa ne mogu da promene.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.