DOBRA NAMERA, MALA SREDSTVA, VELIKA POMOĆ

Doba korone Društvo Ekonomija

Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja već godinama, bez mnogo pompe, pomaže brojna poljoprivredna gazdinstva i male preduzetnike. U trenutku kada i svetski mediji pišu da se poljoprivrednici u Srbiji suočavaju sa velikim problemima Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja je organizovala akciju podrške ženama iz ruralnih područja Šumadije koje se bave proizvodnjom tipičnih proizvoda, a kojima  već godinama pruža podršku kroz različite programe  i projekte.

Zaposleni u Agenciji su skupili sredstva i naručili oko 800 kg tipičnih proizvoda od  šest poljoprivrednih gazdinstava iz Šumadije koje vode žene. Proizvodnja je bazirana na korišćenju lokalno gajenog voća i povrća, a sami proizvodi su namenjeni jačanju imuniteta. Proizvodi su  isporučeni radnicima Javno komunalnog  preduzeća Šumadija iz Kragujevca i Policijske uprave Kragujevac sa željom da se podrže ljudi koji omogućavaju da grad funcioniše u izuzetno otežanim uslovima.

  • Poljoprivredna gazdinstva posluju na istim principima kao i mala i srednja preduzeća, suočavaju se sa istim tržištnim izazovima, s tim da je deo njihovog uspeha povezan sa ćudima prirode. U vreme krize su ti poslovi izuzetno ugroženi,  prodaja i prihodi se smanjuju, a  kanali distribucije zatvaraju. Aktuelno stanje, izazvano pandemijom Covid 19,  je  bez presedana u periodu od poslednjih 80 godina,  u zdravstvenom, ekonomskom i socijalnom smislu. Dok se čitavo društvo bori sa izazovima organizacije svakodnevnog života i dok se se mere za ekonomski oporavak fokusiraju na delove privrede koji zapošljavaju najveći broj ljudi, neophodno je da deo napora i resursa bude usmeren na deo populacije koji živi i radi u ruralnim područjima, kažu u Agenciji.

Dodaju da akcija ima za cilj da pokaže da se mobilisanjem vrlo skromnih resursa omogući da porodična gazdinstva dođu do tržišta i prihoda, a da u isto vreme oni koji su na prvoj liniji borbe za normalno funkcionisanje društva osete zahvalnost i motivaciju.

  • Ovo može da stimuliše i  druge organizacije, institucije i pojedinice da u svojim akcijama vezanim za pomoć u krizi slede sličan put, a da nakon što se što se kriza završi, budu učenjeni dodatni napori i obezbeđeni resursi da se podrži proizvodnja tipičnih lokalnih proizvoda i na taj način ubrza razvoj velikog dela teritorije naše zemlje, navode u Agenciji.
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.