eKapija: Kuda će tačno proći trasa brze saobraćajnice Kragujevac-Mrčajevci – Severna varijanta usvojena kao povoljnija

Društvo Ekonomija

Izgradnja brze saobraćajnice Kragujevac-Mrčajevci privukla je veliku pažnju javnosti u Šumadiji – s obzirom na to da su u opticaju bile dve opcije, da li će saobraćajnica ići severnom trasom, uzvodno u slivu Gružanskog jezera, ili južnom, nizvodno u slivu jezera, ne deluje nimalo čudno što vlada ogromno interesovanje za ovaj projekat.
Posle dosta nagađanja, licitiranja, navođena argumenata za jednu ili drugu stanu, dilema je konačno razrešena – brza saobraćajnica Kragujevac-Mrčajevci ići će severnom trasom preko Opštine Knić, saopštili su za eKapiju iz JP Putevi Srbije.
Kako su naveli u odgovoru dostavljenom redakciji eKapije, za ovaj projekat već je izrađena studija opravdanosti, u kojoj je usvojena severna varijanta.

  • Za potrebe realizacije ove investicije urađen je Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti za izgradnju državnog puta IA reda od Kragujevca do veze sa državnim putem IA-A5 (E-761) u Mrčajevcima (2020. god.), koji su usvojeni od strane Revizione komisije. Usvojena je severna varijanta koridora kao povoljnija, naveli su iz Puteva Srbije.

Iz ovog preduzeća saopštili su da trasa budućeg koridora ide od planirane Severene obilaznice grada Kragujevca, preko teritorije naselja Stanovo (grad Kragujevac, KO Kragujevac III), kroz atare naseljenih mesta i katastarske opštine Dragobraća i Đuriselo, sve do Vučkovice u opštini Knić. Od Vučkovice dalje kroz teritoriju opštine Knić, prolazi kroz atare naseljenih mesta i katastarske opštine: Raškovići, Dragušica, Toponica, Kusovac, Radmilović, Pretoke i Bumbarevo Brdo do naselja Bare.

Na teritoriji grada Čačka, odnosno do Mrčajevaca, dodaju iz Puteva Srbije, usvojena varijanta prolazi kroz naseljena mesta: Voljavča, tj kroz kata Bresnica, Bečanj, Mrčajevci i Katrga, gde se priključuje na državni put IA-A5 (E-761), odnosno, na budući Moravski koridor.

Prema usvojenim planovima, planirano je da brza saobraćajnica ima po dve saobraćajne trake u svakom smeru širine po 3,50 m, sa razdelnom trakom širine 3,00 m, navode iz JP Putevi Srbije.
Kada je reč o daljim koracima u realizaciji ovog projekta, treba najpre da se definiše tačna trasa puta nakon što se usvoji prostorni plan za područje posebne namene.

  • Tačan koridor puta, profili i objekti na putu biće definisani po usvajanju Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora sa direktnom primenom, kao i po izradi Idejnog projekta – rekli su iz JP Putevi Srbije. Raspisivanje javne nabavke za izradu prostornog plana očekuje se tek nakon usvajanja strateških dokumenata.

Očekujemo objavu javne nabavke po usvajanju Programa o izmenama i dopunama Programa poslovanja JP „Putevi Srbije“ za 2021. godinu – rekli su iz javnog preduzeća za eKapiju.

Piše: Nikola Ignjatović, eKapija
Tagovi:

2 komentara

  1. Brzi Koridor izmedju južnih sela južne Srbije,gde beru šljive i kukaju zbog poplava,veliki je potez vlade, AV, jer bez tog Koridora ne bi bilo trake za tenkove koji bi osvojili put kroz Kosovo za izlaz na more.Meejutim,Ne postoji ni jedan Koridor kroz Banat hranilicu Srbije,jer je vlast prodaqla najbolju zemlju arapskim šeicima,koji sada ne dozvoljavaju izgradnju autoputa BGD-Veliki Bečkerek.Medutim isto tako i najstarija pruga Rešica-Bazijaš koja prolazi kroz Belu Crkvu,više ne liči na stanicu,zaraslu um korov i sa rupama u zidu,gde su putnike čekali redovi Fijatera,a početkom 21 stoleća,karta voza za Vršac bila je pet para! Udaljenost je bila 34 km i bila najbrža pruga u Vojvodini!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.