Fijat: Nova era istog sipanja para u bunar

Društvo Ekonomija

Malo ko se uopšte u javnosti zapitao: a kakve su to državne firme koje mogu preko noći da prime stotine radnika, a da prethodno nisu imale potrebe za njima? Još se manje ljudi zapitalo zašto Srbija treba da daje 48 miliona evra kompaniji koja je samo tokom 2021. godine imala konsolidovani prihod od 149 milijardi evra

“Od danas počinje nova era”, rekao je predsednik Vučić 28. aprila, kada je saopšteno da će kompanija Stelantis, nastala početkom 2021. spajanjem grupacija “Pežo – Sitroen – Opel” i “Fijat Krajsler”, u Srbiji početi da proizvodi novi električni automobil, umesto dosadašnjeg fijata 500L. “To će biti lep automobil”, rekao je tada predsednik, dodavši da je pred nama period tranzicije, da fabrika mora da se menja, da mora i strategija da se menja, i “kompletan pogled na ekonomiju i ekologiju”.

Ujedno, predsednik je tada ponovio i jedan klasičan “Geoks-momenat”: onomad, početkom 2016., kad je držao govor (vidno neraspoloženim) radnicama Geoksa, rekao im je da će, kad budu šetale svetskim metropolama, videti cipele koje one prave.

Sada, u aprilu 2022, predsednik se zapitao: “Kako ćemo naterati nekog iz Babušnice, Trgovišta ili Ljubovije da kupi električni automobil, a važno je i zbog životne sredine, ukoliko on nedaleko od svoje kuće ne vidi stanice za punjenje?”

Ako i zanemarimo potpuni nesklad predsednikove izjave sa realnošću, i neshvatanje da je građanima Babušnice i Trgovišta nedostatak stanice za punjenje električnog automobila valjda poslednji na listi problema, moralo bi se primetiti da tada, prilikom potpisivanja novog ugovora, nije bilo ni reči o problemima u koje će vrlo brzo dospeti radnici kragujevačke fabrike. Ne, najviše reči bilo je o datumu početka proizvodnje (sredina 2024), vrednosti investicije (oko 190 miliona evra) i – neizbežne – nove subvencije države Srbije, koja se, kao trećinski vlasnik zajedničke firme, obavezala da će uložiti još 48 miliona evra.

Piše: Radmilo Marković, Vreme
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.