Izložba fotografija Aleksandra Kelića u Malom likovnom salonu – „Teskoba sećanja”

Kultura

Izložba fotografija Aleksandra Kelića, likovnog umetnika iz Beograda, pod nazivom „Teskoba sećanja” biće otvorena sutra, u četvrtak, 22. aprila u Malom likovnom salonu kragujevačkog Narodnog muzeja. Izložba je otvorena do 31. maja.

„Teskoba sećanja” – Samostalna izložba Aleksandra Kelića

Teskoba sećanja, svojevrsni produžetak ciklusa Budućnost sećanja, predstavlja seriju analognih fotografija Aleksandra Kelića, nastalih od 2010. do 2020. godine. Fotografije su snimljene kako u autorovom rodnom Beogradu, tako i širom Srbije, bivše Jugoslavije i Evrope, a u ovom slučaju, putovanja nisu rezultirala reportažom, već su provocirala ispoljavanje najdubljeg ličnog u prostoru medijuma fotografije i usko povezanog sa istim. 

U kadrovima su akteri, ljudi i životinje u dinamičnom odnosu, uobičajenom ili nesvakidašnjem. Atmosfera crno-belog odaje utisak depriviranosti u odnosu na stvarnost, nalik sećanju u odnosu na sadašnji trenutak. U vremenu akcentovanja sweet memories, Kelić nam skreće pažnju na mnogo češće prizore, potiskivane, a zapravo, karakteristične za životni i radni proces svakog fotografa.

U svojim temama, autor inače problematizuje smisao ostavljanja tragova, borbe sa vremenom, odnosno, same kulture sećanja. U aktuelnom ciklusu, takoreći foto-skica, baziranih na međuprostoru i međutemi, podtekst proizilazi iz samog impulsa kreativne ličnosti, njene nasušne potrebe, više nego želje, da zabeleži i ono uzgredno uočeno i doživljeno, a ne samo definisano kontekstom i namerom. Podrazumeva se da profesionalac i ovde postiže estetski maksimum, stvarajući svoj sopstveni film, imanentan fototeskobi, koju sobom nosi i jedino podnosi kreativnom profilacijom. 

Izbor fotografija pod nazivom Teskoba sećanja fokusira se, pre svega, na psihološki aspekt memorije u svakodnevnom životu i radu, odražavajući osobeni pristup realnosti, pri čemu provocira liniju dodira/preklopa dokumentarne i konceptualne fotografije, računajući na perceptivne potencijale posmatrača. Ne samo da je izraz intimne rekapitulacije u odnosu na empirijsko, već afirmiše konglomerat onih trenutaka između ključnih događaja, koji u suštini znače trajanje, odnosno život.

Ljubica Jelisavac Katić

Biografija autora

Aleksandar Kelić (1964) radi na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, od 2012.godine. Diplomirao 1988.godine na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, oblast Filmska i TV kamera.Član je ULUPUDS-a. Izlagao je na preko 200 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu i realizovao 17 samostalnih izložbi.

Dobitnik je više nagrada. Autor je zapaženih foto- monografija (Nesavršena i nezavršena priča, Kultruni centar Beograd, 2006 : Život je truba, Helicon publishing, 2012.). Živi i radi u Beogradu.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.