Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu

Društvo

U automobilskoj industriji nema pravila kada se stari model redizajnira ili menja potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbine vozila. Prema dostupnim informacijama, sa proizvodnih traka fabrike Fiat Automobili Srbija u Kragujevcu u prošloj godini sišlo je oko 20.000 vozila, značajno manje nego rekordne 2013. godine kada je proizvedeno 117.000 automobila.

U razgovoru za Biznis.rs nekadašnji automobilista Andrej Kulundžić kaže da je jasno da modelu 500 L polako prolazi vreme, samim tim je neophodna nova strategija proizvođača da izađe sa novim automobilom koji bi bio dostupan i domaćim kupcima, u suprotnom fabrika može da se proda ili zatvori.

U julu će se navršiti tačno 10 godina otkako je startovala proizvodnja modela Fiat 500 L, uz male izmene 2016. godine, što je ozbiljan period u smislu trajanja jednog modela.

„Modeli u automobilskoj industriji menjaju se na sedam-osam godina, dok se određene facelift promene kao što su redizajn svetlosnih grupa ili plastičnih delova praktikuje na svake tri-četiri godine. Situacija kod Fiata je malo drugačija jer njihov lifestyle model 500 traje od 2007. godine i doživljava, uz blage korekcije, još uvek interesovanje ljubitelja automobila, ali to je jedinstveni primer modela koji je nosilac prodaje brenda i malo je takvih primera u današnjoj auto industriji. Upravo iz tog razloga može se reći da se 500 L održao deset godina zbog filozofije kompanije“, objašnjava Kulundžić.

Naime, automobil Fiat 500 L, koji se proizvodi u Kragujevcu od 2012. godine, već se svrstava u starije modele, što utiče i na njegovu tražnju, pa je fabrika projektovana da pravi i do 200.000 automobila godišnje postepeno smanjivala proizvodnju.

„Nezahvalno je iznositi očekivanja o sudbini fabrike u Kragujevcu jer i ono što su mogli da ostvare u skladu sa planovima i projekcijama nisu uspeli da finalizuju. Generalno ako je to državni projekat trebalo je automobil mnogo više popularizovati, pre svega na ulicama Srbije, a za masovniju prodaju bilo je neophodno da se putem subvencija za kupce omoguće povoljniji uslovi nabavke“, ocenjuje Kulundžić.

Naš sagovornik podseća da su još ranije mediji u Srbiji prenosili nezvanična saznanja italijanskih kolega da bi model 500 L trebalo da bude zamenjen nešto većim automobilom pod nazivom “giardiniera”, a pominjala se i mogućnost proizvodnje manjeg SUV automobila. Zvanična potvrda ovih informacija, međutim, nikada nije stigla.

Još nema ni zvaničnih najava o pokretanju novog modela u Kragujevcu, kao ni informacija da li bi taj automobil imao motor sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridni ili električni.

„Stellantis, kompanija u okviru koje posluju Fiat i Peugeot, još u oktobru je trebalo da izađe sa investicionim planom za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije. Više puta je rečeno da kragujevačka fabrika neće biti ugašena, posebno što je isticano da ima potencijal da se brzo preorijentiše na proizvodnju hibridnih i električnih automobila“, zaključuje Kulundžić.

Fiat je na nivou grupacije najavio da će do 2030. godine potpuno preći na proizvodnju električnih automobila, a da će od 2025. za svaki model automobila razvijati i električnu varijantu.

Autor: Stanislav Stanišić

Izvor: Biznis.rs

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.