Član Predsedništva Narodne stranke Lazar Đurović pitao je danas ministre saobraćaja i rudarstva Zoranu Mihajlović i Aleksandra Antića koliko je novca uplaćeno u budžet Srbije na ime rudne rente za kamen koji se ugrađuje u pruge i auto-puteve.
- Po broju izgrađenih kilometara puteva i pruga kojima se vlast diči, reč je o stotinama miliona evra, rekao je Đurović.
- Koliko je kamena, šljunka i peska ugrađeno u puteve i pruge Srbije u mandatu Zorane Mihajlović? Koliko je novca ministarstvo na čijem je čelu platilo izvođačima radova za isporučen i utrošen materijal? Koliko je novca Ministarstvo rudarstva i energetike naplatilo po tom osnovu; upitao je Đurović.
Đurović je podsetio da su firme koje vade šljunak iz rečnih korita i kamen iz kamenoloma obavezne da državi plaćaju rentu za svaki kubni metar materijala, a da bi ministarstvo na čijem je čelu Zorana Mihajlović trebalo da obavlja kontrolu o plaćenim taksama državi za svaki kubni metar kamena i peska ugrađen u puteve i pruge.
Đurović je, povodom nesreća na pružnim prelazima, naveo da Zorana Mihajlović „hladno prelazi preko činjenice“ da je u toku njenog mandata na prugama Srbije poginulo i teško povređeno više od 340 ljudi u 672 železničke nesreće, od kojih je ove godine poginulo petoro ljudi.
- Zato je ostavka Zorane Mihajlović najmanje što bi moralo da usledi kao lični čin, a jasno je da je ona nedostojna da obavlja javnu funkciju, istakao je Đurović.
- Tragikomično je kada se ljudi poput Zorane Mihajlović pozivaju na učinak prethodne vlasti, jer je ona bila uz svaku vlast u prethodnih više od 10 godina, rekao je Đurović.
Đurović je naveo da Zorana Mihajlović tvrdi da je od 1.600 neobezbeđenih prelaza, u prethodne dve godine u potpunosti rešeno 22, što znači 11 prelaza godišnje.
- Tim tempom Srbija bi tek za 150 godina rešila problem pružnih prelaza na kojima ginu građani. A dotle, ginuće se i dalje kao da živimo na Divljem zapadu kada su Indijanci ginuli od ’gvozdenih konja’ koje je napravio beli čovek. Tuga i sramota, dodao je Đurović.
Đurović je rekao da su za pruge na kojima je prosečna brzina vozova 40 kilometara na sat kupljeni vozovi i lokomotive za brzine od 160 kilometara na sat.
- Pozivam Zoranu Mihajlović da odgovori zašto su prvo kupovani vozovi za pruge koje ne postoje, pa se tek potom grade pruge, naveo je Đurović.