PROJEKTOVANJE ŠUMADIJSKOG KORIDORA JOŠ NIJE POČELO

Grad Istraživanje

Nakon prošlonedeljnog otvaranja prve novosagradjene fabrike u kragujevačkom industrijsko – tehnološkom kompleksu „Majnd park“, jasno je da SIMENS ima ozbiljne planove u Kragujevcu, te da će, uz već postojeću izradu vagona i delova za njih,  dogodine u Šumadiji da počne i proizvodnju tramvaja za svetsko tržište. Znano je i da Fijat ostaje u Srbiji i Kragujevcu, i da bi tokom 2020. U kragujevačkoj fabric iF ijat Krajjsler automobili Srbija trebalo da startuje proizvodnja novog modela automobila. Nije nepoznato ni da je Zastavina fabrika oružja  užla u period stabilne prodaje pešadijskog naoružanja i lovačko –spčortskog oružja širom, svera. Poznato je, nadalje, i da je jedna od najpoznatijih domaćih firmi za proizvodnju nameštaja, FORMA IDEALE, letos u star oj kragujevačkoj Industr ijskoj zoni kupila renovirane hale nekadašnje Industrije „ Filip Kljajić, ukupne površine oko tri hektara, i da  u njima planira proširenje proizvodnje…

   Ono što je i laicima, kad je ova problematika u pitanju, sve nejasnije vezano je za dilemu: mogu li te firme, posebno svetske megakompanije, kakve su SIMNES i Fijat Krajsler grupacija, na primer,  na duže staze da posluju u šumadijskom bespuću, odnosno u Kragujevcu kojeg su, odlukama kako posleeratnih (posle Drugog svetskog rata), tako aktuelne vlasti zaobišli i zaobilaze svi važni putni pravci.  Šumadijska i prva srpska prestonica, uprkos činjenici da je najstariji i jedan od najznačajnijih industrijskih centara na Balkanu, ali i unoverzitetski i grad sa kliničkim centrom kojem gravitira više opd dva miliona ljudi iz centralne i zapadne Srbije i  Sandžaka, ostao je i ostaje saobraćajno „slepo crevo“ Srbije, pošto ga zaobilaze ne samo koridori 10 i 11 koji se naveliko grade, već i onaj Moravski , koji treba da poveže prethodna dva, i čija izgradnja treba da startuje sledeće godine..

   “.Ovoga, izgleda, počinje da biva svesno i aktuelno državno rukovodsvo, pa je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najpre samoinicijativno, a potom i odgovarajući na naše pitanje , u kragujevačkom „ Majnd parku“ javno najavio da će auto-put od Kragujevca do Batočine, odnosno do koridora 10, definitivno ( nakon gotovo četirri decenije od kako je planiran i 15-tak godina od početka gradnje) da bude završen naredne godine. Vučić je, pritom, i predstavnicima SIMENSA  javno obećao da će država da izgradi 6,5 klimetara pruge kako bi njihove fabrike za proizvodnju tramvaja i vagona, u Majnd parku“, bile povezane sa domaćom železnicom.. Valja se, ipak, podsetiti da su i Vučić i nadležna ministarka Zorana Mihajlopvić u više navrata do sada javno obećavali završetak auto-puta od Kragujevca do koridora 10, čija je izgradnja, prema tim najavama, trebalo da bude okončana najkasnije u godini na izmaku.

     Ovoga puta  medjutim, ima indicija da bi auto-put, u stvari put  prvoga reda, sa ćetiri saobraćajne trake, od Kragujevca do koridora 10 dogodine ipak mogao da bude završen. Ministarstvo gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture upravo nas je zvanično obavestilo da je 29. oktobra potpisalo ugovor  o projektovanju i izgradnji nezavršene deonice puta od Kragujevca do Batočine sa konzorcijumom koji čine Preduzeće za izgradnju puteva Kragujevac i saobraćajni institut CIP iz Beograda. Ministarstvo je sredinom prošlog mesa raspisalo i javne nabavke za „izbor vršioca tehničke kontrole projekta“, kao i za „izbor vršioca stručnog nadzora nad izvodjenjem radova“ na nezavršenoj deonici puta, u dužini od oko pet kilometara, od ulaska u Batočinu do koridora 10. Sudeći, prema oficijelnoj informacviji iz nadležmog ministartsva, auto*put kojim će centar Šumadije, nakon višedecenijskog čekanja, napokon  da bude povezan sa medjunarodnim koridorom 10, trebalo bi naredne godine zaista da bude završen.

    Pojedini mediji ovih dana su, pozivajući se na izjavu Aleksandra Vučića u „Mejnd parku“ i još više na, kako navode, tvrdnje gradonačelnika Kragujevca Radomira Nikloića, obaveštavali javnost da se „ozbiljno razmatra i projekat izgradnje „Šumadijskog koridora“, kojim bi Kragujevac bio povezan sa Moravskim  koridorom“.. Odgovarajući krajem minule sedmice na pitanje našeg lista vezano upravo za izgradnju „Šumadijskog koroidora“, Aleksandar Vučić je rekao da se razmatra mogućnost gradnje puta do Gornjeg Milanovca, kao najkraće trase kojim bi Kragujevac bio povezan sa Moravskim koridorom. Radomir Nikolić. pak, tvrdi, prenose mediji, da se pored te trase, razmatra i mogućnost da se Kragujevac sa Moravskim koridorom poveže kod  Čačka ili Kraljeva. Ministarstvo gradjevinarstva, saobraćaja i infrastr ukture se, navodno, zalaže da odmah počne gradnja deonice prema Čačku, dok kragujevačka gradska uprava predlaže da Kragujevac sa Moravskim koridorom, zbog aerodroma u Ladjevcima, bude povezan kod Kraljeva.

    U saopštenju Ministarstva gradjevinarstva, saobraćaja infrastrukture koje  nam, je posredstvom lista DANAS, s ovim u vezi dostavljeno, doslovce, medjutim, piše: „Što se tiče nastavka saobraćajnice (auto-puta od Kragujevca do koridora 10 – prim. Z.R), preko Knića, do Kraljeva/Čačka, ministarstvo će u budućem periodu razmotriti mogućnost obezbedjivanja sredstava za izradu tehničke dokumentacije“. Sa birokartskog jezika privedeno, u Ministarstvu gradjevinarstva, saobraćaja i infraatrukture moje, inače i uzgred, još 2016. Zvaničnp bilo najavilo pokretanje procedure za izgradnju tz. Šumadinskog koridoa, tim povodom još uvek nije utadjeno niđta, niti se bilo šta „ozbiljno razmatra“….

    Kragujevčani, i ostali Šumadinci, a sa njima i predstavnoici Fijata, SIMENSA, Vaker Nojsena, Meglea, Gorenja, Zastave oružja, Forme ideale i drugih svetskih i domaćih kompanija koje ovde posluju mogu, dakle, da budu srećno ako od naredne godine, barem do koridora 10, budu mogli da se (pre)voze modernom saobraćajnicom.     

Piše: Zoran Radovanović

Tagovi:

1 thoughts on “PROJEKTOVANJE ŠUMADIJSKOG KORIDORA JOŠ NIJE POČELO

  1. Dobro da se bar neko time bavi. Nažalost ja ne vidim lokalnog političara koji to može da progura, a pogotovo ne tatin sin. Pogledajte kakva muka za Batočninu, samo što nije a opet godine prođośe. Svakako bravo za vaš portal, nastavite da pritiskate naprednu vlast!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.