Promocija Kragujevca u „Žikinoj šarenici“ bila predmet interesovanja državnog revizora

Društvo Grad

Televizija Pink je jedini mediji koji je, pored Radio-televizije Kragujevac (RTK) imao mogućnost da u periodu od 2015. do 2019. godine koristi sredstva iz budžeta grada Kragujevca za proizvodnju medijskog sadržaja, i to na osnovu direktne pogodbe, saopštilo je danas udruženje „Res Publika“.

Ovo udruženje podseća da konkurs za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa u Kragujevcu nikada nije sproveden.

Novac iz gradske kase dobilo je još samo nekoliko štampanih medija kao naknadu za usluge oglašavanja.

  • Srpski telegraf je u 2019. godini kragujevačkim gradskim upravama bio omiljeno mesto za oglašavanje, pokazuju podaci iz istraživanja “Res Publike”.

Tom beogradskom tabloidu, osnovanom 2016, plaćeno je blizu 708.000 dinara, odnosno gotovo polovina od ukupno 1.570.000, koliko je grad Kragujevac potrošio za razne vrste oglasa, štampanja i objava u Službenom glasniku.

Poređenja radi, Kragujevačke novine su te godine od oglašavanja prihodovale 238.000 dinara iz budžeta grada.

U periodu od 2015. do 2019, za koji je “Res Publika” prikupila podatke, gradske uprave su oglase, tendere, konkurse, javne uvide u urbanističke planove i slično, objavljivale još i u Novostima, Danasu i Informeru.

  • Zanimljivo je da se lokalna samouprava od 2018. godine više ne oglašava u dnevnom listu ‘Danas’, ali zato počinje da koristi usluge ‘Srpskog telegrafa’, provladinog tabloida koji je inače poznat kao šampion u kršenju novinarskog kodeksa, objavila je “Res publika”.

Kako navodi “Res Publika”, u tom glasilu su, između ostalog, objavljeni konkursi za direktora Parking servisa, Gradske agencije za saobraćaj i još nekih javnih preduzeća.

  • Te 2018. godine televiziji ‘Pink’ je ‘pošlo je za rukom’ ono što nije ni jednom kragujevačkom mediju, ne računajući RTK, još od 2015. do danas. Naime, nešto više od pola miliona dinara iz gradske kase plaćeno je kompaniji ‘Pink international’ za emisiju ‘Žikina šarenica’, koja je 5. i 6. maja 2018. emitovana iz Kragujevca, objavila je danas Res Publika na svom sajtu.

Dvodnevno obeležavanje jubileja – 200 godina od proglašenja za prestonicu moderne Srbije, uz “Žikinu šarenicu”, odnosno isplata za emisije koja je izvršeno avansno, na osnovu ugovora sklopljenog direktnom pogodbom, bila je i predmet interesovanja Državne revizorske institucije, pošto se ispostavilo da Gradska uprava za poslove gradonačelnika i gradskog veća, kao naručilac posla, nije adekvatno evidentirala to plaćanje.

  • S obzirom na to da je reč o podatku koji je već poznat javnosti, iznenađuje ‘zaboravnost’ pomenute gradske uprave, koja je odgovarajući na zahtev ‘Res Publike’ za informacijama o svim plaćanjima za usluge informisanja, oglašavanja i promocije, propustila da dostavi baš ugovor sa kompanijom ‘Pink international’ i dokaze o toj transakciji, navodi “Res Publika”.
Piše: Beta
Fotografija: Kragujevac.rs
Tagovi:

1 komentar

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.