TAJNI IZVEŠTAJ REM-A: TELEVIZIJE PRED IZBORE U SLUŽBI VUČIĆA

Društvo

CINS objavljuje dugo skrivani izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine. Televizije sa nacionalnom frekvencijom u potpunosti su bile u službi vladajuće Srpske napredne stranke, koja je na tim izborima odnela ubedljivu pobedu. Izveštaj se bavi i lokalnim medijima, a posebno su zanimljivi oni koji su nakon privatizacije promenili način izveštavanja u korist SNS-a.

Stanovnici sela Čipuljić, u Bosni i Hercegovini, sa znatiželjom su gledali svitu koja je posetila njihovo malo mesto u aprilu 2016. godine. Uveliko u kampanji za predstojeće izbore, tadašnji premijer a danas predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, svratio je u kraj iz kog potiče njegova porodica, sve vreme u pratnji kamera televizije Prva. Pričajući sa njegovim rođacima, komšijama i prijateljima iz detinjstva, Prva je gledaocima u Srbiji događaj prikazala kao jednu romantizovanu, skoro polusatnu emisiju o Vučićevom odrastanju i familiji.

Krajem tog meseca su održani republički, pokrajinski i lokalni izbori na kojima je Vučićeva partija odnela ubedljivu pobedu. Vučićeva dominacija srpskim medijima od 4. marta do 21. aprila svakako je uticala na taj uspeh. Međutim, oni koji su tih dana nadgledali rad medija, odbili su da obelodane šta su saznali.

Skoro sve televizije sa nacionalnom frekvencijom su emitovale emisije, redovne i specijalizovane, kroz koje je u najvećoj meri promovisan Vučić.

Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI), koji je pratio izveštavanje televizija tokom kampanje 2016, kaže da se razlika između izbornih lista vidi i golim okom.

  • Razlog zašto se krije ovo je što pokazuje disbalans odnosno favorizovanje Srpske napredne stranke, rekao je Gavrilović nakon što su mu novinari CINS-a pokazali izveštaj.

Kada se uporede izveštaji iz 2014. i 2016, primećuje se da su televizije povećale prostor za promociju vladajuće SNS. Vreme koje je SNS ukupno dobio 2016. u centralnim informativnim emisijama je dva sata više u odnosu na 2014. godinu kada je SNS lista bila prisutna oko četiri i po sata, odnosno 19,6% vremena, a DS 12%.

Radio televizija Kragujevac

Iz izveštaja do kog je došao CINS se vidi i kako su promene koje su se dešavale u medijima između dva izborna ciklusa zapravo poslužile naprednjacima da upotpune prazna mesta u propagandnoj mašineriji i da televizije sa novim vlasnicima i urednicima, bliskim vlasti, stave pod svoju komandu.

Tako je Radio-televizija Kragujevac tokom predizborne kampanje 2014. malu prednost davala Ujedinjenim regionima Srbije (URS), stranci iz koje je dolazio tadašnji gradonačelnik Kragujevca, Veroljub Stevanović. URS je u vestima i dnevnicima dobio 21,9% vremena, DS oko 16% i SNS oko 12%.

Međutim, tokom opšte privatizacije medija 2015. godine, ovu televiziju kupuje Radoica Milosavljević, kruševački biznismen i jedan od onih koji su SNS donirali prostorije. Milosavljević je, inače, kupio više lokalnih televizija.

Za vreme kampanje 2016. godine, odnosno u periodu od 4. do 24. marta, RTV Kragujevac je listi Srpske napredne stranke omogućio skoro 72% vremena u vestima i dnevnicima.

Fotografija: N1

Tajni izveštaj REM-a: Televizije pred izbore u službi Vučića

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.