ZATEČENI “SAZNANJEM” O PROIZVODNJI ELEKTROMOBILA DO KRAJA GODINE

Društvo Ekonomija Grad

U kompaniji Fijat Krajsler automobili  Srbija su, najblaže rečeno, zatečeni “saznanjem” da do kraja godine u toj fabrici počinje proizvodnju novog automobila, i to na električni pogon, ili, eventualno, hibridnog modela, odnosno vozila sa elektro i motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

      Brojni domaći mediji danas su, naime, preneli rečenu bombastičnu najavu iz  nepoznatih izvora, prema kojoj će već, nakon što 5. februara budu ponovo pokrenute proizvodne trake, u kragujevačkoj fabrici da počnu pripreme za proizvodnju  vozila na električni pogon . U nastavku informacije se, medjutim, navodi da će pripreme za proizvodnju novog modela da počnu posle ovogdišnjeg kolektivnog godišnjeg odmora (“feragosta”) , koji u svim Fijatovim fabrikama širom sveta počinje  1. avgusta i traje tri sedmice.Pojedini mediji su, otuda, najavili da će u Kragujevcu do kraja godine da startuje proizvodnja aktuelnog modela “500L” na električni pogon.

     Predstavnci zaposlenih u FCA Srbija za Glas Šumadije kažu da im nije jasno  otkuda informacije o novom modelu, o kojem u fabrici još uvek niko ništa ne . Ono što je trenutno aktuelno, ističu, jeste da su proizvodne i montažne trake u fabrici, zbog uskladjivanja proizvodnje i potražnje, ponovo zaustavljene 30. januara, te da će novi proizvodnji zastoj da traje do 5. februara. Tačno je, dodaju, i da poslovodstvo i zaposleni u kragujevačkoj fabrici očekuju da budu obavešteni o investicionim planovima Fijata u Srbiji, u okviru kojih bi trebalo da bude saopšteno i kada se planira proizvodnja novog ili još jednog modela u Kragujevcu. Sve ostalo su, konstatuju, “špekulacije i besmislice”.

     Atmosfera u kojoj u poslednje veme posluje  Fijatova fabrika u Kragujevcu, a koju karakterišu sve manja proizvodnja  iiplasman modela “500L”, kreće se od pesimističkih (pro)cena da je “Fijat u Srbiji pred gašenjem”, do euforičnih  i “ničim izazvanih” informacija o novom modelu, koji tek što nije, i koji je, prema nekim navodima, naslednik “punta”, prema  drugim – mini SUV, to jest mali gradski džip, prema trećim nešto treće…

     Inače, jedino konkretno što je skorije o ovome moglo da se čuje  jeste izjava Davora Veličkovskog, člana Upravnog odbora Sidžit grupe (glavnog Fijatovog snabdevača delovima od plastike na globalnom nivou), prema kojoj, podesetimo, novi model u kragujevačku fabriku treba da stigne dogodine.     

 

Piše: Zoran Radovanović

Tagovi:

2 komentara

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.