Priče Šumadije – Irena Simović: Htela sam da vratim ručni rad, ali na moderan način

Društvo

Irena Simović je završila Ekonomski fakultet, ali ne bavi se ekonomijom, otišla je u nešto kreativnije grane. Žena koja je sopstvenim rukama izgradila ne samo jedan, već tri prepoznatljiva brenda. Bez odustajanja, dokazala je da se snovi pretvaraju u stvarnost kada ih vodi hrabrost i neumoljiv rad. Zbog ljubavi je promenila grad i kako ona navodi – iz dosade je pokrenula svoju priču.

  • Ovde sam se udala i nikako nisam mogla da nađem posao, iz te puke dosade imala sam vremena i krenula sam jedno po jedno, za Glas Šumadije govori Irena Simović.

Osnovala je brend za decu „Kloopko“ to je u tom trenutku pratilo njena interesovanja, jer kako navodi tada je dobila bebu. Prvi proizvod je klupku jastuk, koji i dalje ima u ponodi.

  • Sašile smo prvi, moja baba i ja. Mozgale, parale, radile, punile, izmišljale, kupovale materijale u centimetar. Razmišljala sam šta ću da radim sa tim, mnogo mi se svidelo i onda je samo krenulo da se razvija, jedan, drugi, treći proizvod, navodi Irena.

Klupko je nastao kao home decore i kao proizvodi za bebe, deca su joj rasla i želela je da i njen brend raste i prati razvoj dece i onda je stvorila brend „Obliq“.

  • To je brend koji se bavi proizvodnjom i prodajom proizvoda za stimulaivni razvoj dece. Cilj mi je bio da decu odvojim od ekrana, da proizvodi budu toliko zanimljivi da će deca pre sa njima da se igraju nego da gledaju TV ili igraju igrice. Želela sam da proizvodi raspiruju maštu, jačaju IQ i traju večno, jer mi je i reciklaža bila negde u pozadini svega toga, dodaje Irena.

Pored dva brenda koja su napravljena za najmlađe, osnovala je brend „Živka“ koji je kako ona navodi napravila za svoju dušu.

  • Ime je dobio po mojoj babi, jer je mene baba učila da plete, štrikam, heklam i vezem. Iz ljubavi prema njoj i kvalitetu i poštovanju prema tim nekim stvarima koje odlaze u zaborav sam htela da vratim ručni rad, ali na moderan način, govori Irena.

Navodi da nije uvek bila kreativna, već da je svoju kreativnost stvorila. Kako ona kaže počela je da živi to. Bred „Živka“ ne donosi samo džemper, već deo nasleđa koji putuje kroz generacije, jer kako Irena navodi – prave vrednosti su večne.

Navodi da je oduvek imala želju da nešto stvori.

  • Prvi džemper je nastao tako što sam na instagramu našla devojku koja planinari, putuje, obilazi najlepše svetske predele i radi šablone za džempere. Poručila sam šablone, napravila sam prvo džemper za sebe i pomislila sam hajde da probam. A sada imam kolekciju. Kolekcije mi se zovu po starim srpskim serijama: „Bolji život“, „Srećni ljudi“, „Porodično blago“, „Metla bez drške“. Želala sam duhovitu priču da napravi, ali i da se osvrnem na naše korene, nešto što je naše Srpsko, ističe Irena.

Proizvodi su od 100% vune, pored džempera plete prsluke, kape, vunene čarape.

  • Baba Živka je radila nešto drugačije od ovoga, radila je moderne šablone za to vreme. Ali ovo su neke skroz druge šare, htela sam da spojim moderno, sa ručnim radom, objašnjava Irena.

Za jedan džemper potrebno je 20 dana i u vremenu brze mode i masovne proizvodnje, tradicionalni brend koji ostaje veran ručnoj izradi džempera predstavlja mnogo više od običnog odevnog komada — on čuva priču, identitet i nasleđe. Kroz džemprer se pažljivo plete tadicija i ljubav prema zanatu.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.