Rezultati ankete: Kupovina na pijaci Centar i očekivanja od otvaranja zgrade Tržnice

Grad

Anketa Glasa Šumadije pokazuje da većina ispitanika – njih 49 – i dalje kupuje na pijaci Centar, uprkos višegodišnjoj rekonstrukciji i ograničenoj ponudi u spoljašnjem delu. Ovi kupci navode kvalitet svežih proizvoda, naviku i kontakt sa prodavcima kao glavne razloge zbog kojih ostaju verni pijaci. Četvrtina učesnika ankete (26) izjavila je da više ne kupuje na pijaci Centar, najčešće zbog nezadovoljstva ponudom i cenama, prelaska na druge pijace ili markete, ili gubitka navike usled dugotrajnih radova.

Kada je reč o kontinuitetu kupovine, 34 ispitanika su redovni kupci, dok je 41 napravio pauzu, uglavnom tokom perioda kada pijaca nije radila ili je funkcionisala u smanjenom kapacitetu. Tokom te pauze, građani su se preusmeravali ka pijaci na Aerodromu, manjoj pijaci u ulici Jovana Ristića, marketima, piljarama i specijalizovanim prodavnicama. Za neke je to postala trajna promena navika, dok se drugi vraćaju na pijacu iz sentimentalnih razloga ili zbog konkretnih proizvođača. Pojedini smatraju da su pijace „prevaziđene“ i da ih dominacija preprodavaca čini manje privlačnim.

https://glassumadije.ecrtool.org/bchs/admin/webform/manage/trznica/share/preview

Na pitanje da li će kupovati proizvode u zatvorenom delu Tržnice, 38 građana odgovorilo je potvrdno, očekujući bolju higijenu, komfor i zaštitu od vremenskih uslova. Negativan stav ima 32 ispitanika, navodeći nepoverenje u kvalitet ponude, bezbednost objekta i sam koncept Tržnice. Deo njih predlaže da se zgrada iskoristi za kulturne i društvene sadržaje – galerije, knjižare, kafiće ili prostore za mlade. Pojedini su uslovno zainteresovani, navodeći da će odluku doneti u zavisnosti od cena, ponude i organizacije rada.

Odgovori na pitanje da li bi prednost dali zatvorenom ili otvorenom delu pijace pokazuju da ne postoji jasna većina – stavovi su podeljeni i često emotivno obojeni. Deo građana koristi oba prostora, birajući prema higijeni, vremenskim uslovima i vrsti proizvoda. Veći broj ipak preferira otvoreni deo zbog osećaja sigurnosti, navike i lojalnosti prodavcima koji su radili tokom rekonstrukcije. Manji broj se odlučuje isključivo za zatvoreni deo, ističući prednosti u uređenju i čistoći. Istovremeno, značajan broj ispitanika odbija i jednu i drugu opciju, smatrajući da je koncept promašen ili da bi prostor trebalo da ima drugu namenu.

Zaključak ankete pokazuje da će povratak svih bivših kupaca na pijacu Centar biti izazovan, čak i nakon potpunog otvaranja zgrade Tržnice. Uspeh će zavisiti od konkretne ponude, načina organizacije i sposobnosti da se obnovljena pijaca predstavi kao atraktivno, bezbedno i funkcionalno mesto za kupovinu.

Tagovi:

1 thought on “Rezultati ankete: Kupovina na pijaci Centar i očekivanja od otvaranja zgrade Tržnice

  1. Anketa nije glasila kako ste sada napisali tekst. Ali dobro to se zove sloboda govora. Kada već pišete o famoznoj tržnici da li znate šta se i gde prodavalo u njoj. Nije bila posvećena nikada. Najbolje su radile 2 prodavnice sa spoljne strane i ništa više. Znači poljoprivredna apoteka i prodaja salveta. Tržnica nikada nije bila nešto posvećena.. Hajde bolje da se piše o Gimnaziji gde su se odvalili delovi fasade. Da se utvrdi ko je i kada radio istu tu fasadu. Kako je mogla da popusti za kratak period. Školska godina počinje za mesec dana.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.