Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je Javni poziv za izbor strateškog partnera na realizaciji Projekta izgradnje severne obilaznice oko Kragujevca.
Osnovne obaveze strateškog partnera su: Izrada tehničke dokumentacije što podrazumeva Projekat za građevinsku dozvolu, Projekat za izvođenje i Projekat izvedenog objekta kao i izvođenje radova na izgradnji severne obilaznice oko Kragujevca.
Pravo učešća na Javnom pozivu imaju domaća ili strana pravna lica odnosno konzorcijum domaćih i/ili stranih pravnih lica. Minimalni ugovorni rok za završetak izgradnje i svih ugovornih obaveza je 18 meseci, a maksimalan je 36 meseci.
Trasa budućeg državnog koridora je od velikog značaja za putnu mrežu Republike Srbije. Severna obilaznica oko Kragujevca planira se kao saobraćajnica dužine oko 22,2 km, koja prolazi kroz naselja: Cvetojevac, Novi Milanovac, Opornica, Poskurice, Divostin. Severna obilaznica planiranom trasom povezuje najznačajnije ulazno izlazne pravce: državne puteve Batočina – Kragujevac – Kraljevo, Kragujevac – Topola, Kragujevac – Gornji Milanovac i izlazni krak državnog puta Batočina – Kragujevac – Kraljevo, prema Kraljevu i Čačku.
- Severna obilaznica oko Kragujevca je projekat od nacionalnog značaja, podsetio je gradonačelnik Nikola Dašić i dodao da će nakon njene izgradnje, ulice u gradu biti rasterećene tranzitnog saobraćaja.
- Pored toga, strateški širimo Kragujevac i investitorima šaljemo jasan signal da ovde vredi ulagati, jer će duž trase Severene obilaznice biti omogućeno formiranje nove industrijske zone koja će se prostirati na površini od 200 hektara. Drago mi je da se za neke od velikih projekata koji će biti realizovani u Kragujevcu, a među kojima je i Severna obilaznica, završava ta najduža, prva faza koja se odnosi na sređivanje imovine, dokumentacije i ostalih procedura neophodnih za početak radova.
- S obzirom na to da se sada već nalazimo u fazi kada se u narednih nekoliko meseci može očekivati početak radova, čestitam svim građanima Kragujevca. Neka nam je sa srećom, poručio je gradonačelnik Dašić i podsetio da je severna obilaznica ujedno i zeleni projekat jer će smanjiti emisiju izduvnih gasova u centru grada.
- Dva kolovoza sa po dve trake, bez semafora, definišu je kao brzu saobraćajnicu prvog reda a projektovana brzina je 100 km na sat bez zaustavljanja.
Prijave se podnose Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Radna grupa Vlade ocenjuje prijave, nakon čega Vlada Srbije na osnovu izveštaja donosi odluku i zaključuje ugovor.