Zajedno za Kragujevac: Zašto Kragujevac ne učestvuje u donošenju strateških odluka u vezi sa Fijatom?

Komentar Politika

Povodom dešavanja u Fijatovu, oglasila se politička organizacija Zajedno za Kragujevac, čije saopštenje prenosimo:

Svakome dobronamernom je stalo da u njegovom gradu ne propadne ni jedan privredni subjekat, stoga nema nikoga u Kragujevcu kome nije stalo da fabrika automobila Fijat opstane, da mnogobrojne kragujevačke porodice ne ostanu bez prihoda i sredstava za zivot.

U kapitalizmu poslodavac ima pravo da racionalizuje proizvodnju pa čak i da uz socijalni program otpusti radnike, ali Fijat u Kragujevcu nije čisto privatno preduzeće u njemu je i država Srbija, doduše  manjinski suvlasnik. Stoga, posle najnovijih dešavanja u ovoj kompaniji najviše brine pre svega ponašanje države Srbije koja pre desetak dana potpisuje ugovor o finansiranju novog modela na četrdesetosam miliona evra a posle nedelju dana kao i mi gradjani saznaje da poslovodstvo Fijata obustavlja rad na dve godine, i te radnike proglašava viškom , doduše za sada nezvanično i u formi ankete.

Postavlja se sasvim normalno pitanje kako to da država uopšte ne brine o svom vlasništvu, kako čak ni ministarka privrede nema pojma šta se dešava u fabrici, šta rade članovi skupštine ž, upravnog ž, nadzornog odbora koji predstavljaju državu, da li oni osim mesečne apanaže vode računa o intresima te iste države, gde su oni da stanu, podnesu izveštaje, obrate se nezadovoljnim radnicima, imaju li oni uopste ime i prezime.

Zastrašujuće je da se svo nezadovoljstvo radnika prebacuje na grad Kragujevac koji je učinio sve u njegovoj nadležnosti uključujući i oslobadjanje Fijata od svih poreza na imovinu na 10 godina, ulozio ogromna sredstva u infrastrukturu, prihvatio da se nekadašnje korisćenje zemljista i šta treba i šta ne treba knjiži na Fijat i to sve pod parolom da neko to u Beogradu vidi dalje i da su u pitanju intresi države Srbije, jednostavno za grad je bio važan opstanak automobilske industrije i budućnost radnika i njihovih porodica.

Smatramo stoga neprihvatljivim da se grad Kragujevac tretira kao objekat koji brine samo o posledicama, bez prava da učestvuje u donošenju strateških odluka, da ima svoje predstavnike u kompanijama koje su u državnom vlasništvu kako bi pravovremeno moga da reaguje. Nebriga, nemar, nezaintresovanost vlade i njenih ministara za dugogodišnje posrtanje fabrike automobila u Kragujevcu su rezultirale posledicama koje će u najvecoj meri trpeti građani Kragujevca, koji su i ovoga puta nemoćni da se odupru svemoćnoj beogradizaciji.

Zato pokret Zajedno za Kragujevac skreće pažnju gradskoj vlasti da uradi sve da pomogne u rešavanju problema zaposlenih u ostvarivanju svojih prava na dostojanstven život kao i bilo koji radnik Fijat FAC grupe bilo gde u svetu.

Tagovi:

2 komentara

  1. Ovo saopštenje je očigledno pisao,a diktirao, Veroljub Stevanović.Treba se samo podsetiti šta je ON uz pomoć Dinkića uradio sa Zastavom, kakva je obećanja davao kada su otpuštani(trebalo bi mi mnogo prostora), kako je prođšao na sindikalnom sastanku u staroj sali Radničkopg saveta (kod sata) , šta mu je rekao tadašnji predsednik sindikata i drugi(posedujem snimak cele sednice) …Nema pravo da priča o tome.On najmanje. Svojevremeno sam kao osoba bliska medijima pisao da je promašaj podizati na ulazu u Kragujevac „spomenik“ Fiatu, jer je reč o privatnoj kompaniji,i ako je trebalo da se KG. obeleži sećanja radi kao automobilski centar bilo je moguće na tom mestu podići maketu – „fiće“. Ali, u svom euforičnom udvarfanju Fiatu na sajmištu,on, Dinkić, Tadić(pred izbore) zakleo se rečima da smo mi „u Kragujevcu po malo Italijani“! Najveća glupost i omalovanavanje jedne nacije – srpske.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.