Najviše pritužbi ombudsmanu u Kragujevcu na rad stambenog preduzeća

Društvo Grad

Najveći broj pritužbi gradjana lokalnom ombudsmanu je na nepravilnosti u radu Javnog stambenog preduzeća „Kragujevac” (JSP) i na rad javnih izvršitelja, uglavnom u postupku prinudne naplate po predlogu tog JSP, piše Agencija Beta.
U izveštaju o radu kragujevačkog ombudsmana 2020. godine je navedeno da je zbog nepravilnosti u radu protiv JSP „Kragujevac” bilo 67 pritužbi, a na rad javnih izvršitelja 85.

Ombudsman je utvrdio nepravilnosti u radu tog preduzeća i doneo niz preporuka i mišljenja, koje medjutim JSP nije prihvatilo, već se „upustilo u polemiku smatrajući da nije bilo propusta u radu niti povrede prava gradjana i odbilo preduzimanje bilo koje preporuke”.
U godišnjem izveštaju lokalnog ombudsmana piše da je, pored ostalog, preporučio sadržinu i elemente opomene, da računi budu „jasni” i da se bolje organizuje rada s korisnicima Sistema objedinjene naplate (SON).

JSP preko SON naplačuje usluge „Energetike” za daljinsko grejanje i JKP „Šumadija“ za odnošenja smeća.
Lokalni ombudsman je preporučio „Stambenom” da se u slučajevima dugovanja ispod 2.000 dinara, „uzdrži” od prinudne naplate, da obavezno dostavlja opomene i omogući reprogramiranje duga.

Ombudsman je naveo da je „Stambeno” tužilo 3.399 takvih dužnika iako je jasno da su socijalno ugroženi i da uglavnom uredno izmiruje svoje obaveze.
U pojedinim slučajevima se radi o dugu od 200 do 300 dinara, pa na dužnika padaju i troškovi izvršenja koji u proseku iznose od 12.000 do 19.000 dinara.

Najveći deo preporuka Lokalnog ombudsmana JSP-u je vezi s vraćanjem neosnovano naplaćivane naknade za vodjenje matične evidencije od 2014. do 2020. godine ukupno 60.300 korisnika.
Ombudsman smatra da su javni poziv preduzeća za zaključenje sporazuma o vraćanju tog novca i izjava direktora JSP doveli u zabludu korisnike u vezi sa osnovom i rokovima za ostvarenje tog prava.

„JSP do danas nije jasno obavestilo korisnike usluga po kojem osnovu će im vraćati neosnovano naplaćene iznose, koji je rok za sklapanje sporazuma, i na koji način će, kako u JSP kažu, sanirati posledice po korisnike koji ne sklope sporazum”, navodi lokalni ombudsman a prenosi Agencija Beta.

Iz „Stambenog” nisu odgovorili ni na pitanje ombudsmana da li će to preduzeće zadržati neosnovano naplaćen iznos od korisnika koji ne zaključe sporazum ili ne pokrenu sudski postupak radi naplate.
Po preporuci ombudsmana, potrebno je da JSP nadje način da vrati novaca sa zakonskom zateznom kamatom tako što će umanjiti račune korisnika ili na prvom sledećem računu svakom korisniku evidentirati „preplatu” u visini tog iznosa.

Ombudsman je izneo mišljenje da gradjani nisu dužni da, radi vraćanja tog iznosa, sa JSP sklapaju bilo kakve sporazume, tim pre što im se tim sporazumima nudi povraćaj neosnovano naplaćivane naknade samo za tri godine, a plaćali su je šest godina.
Po saznanjima Agencije Beta, do sada je sa JSP zaključeno 22.320 sporazuma o vraćanju neosnovano naplaćivane naknade za vodjenje matične evidencije, dok je 5.308 korisnika podnelo tužbe Osnovnom sudu u Kragujevcu da bi ostvarilo to pravo.

Radi se o vraćanju iznosa od 1.764 dinara za period od tri godine, pošto je Javno stambeno preduzeće Kragujevac priznalo da je gradjanima šest godina nezakonito fakturisalo po 49 dinara mesečno nadoknade za vodjenje matične evidencije. Ta naknada je obuhvatala usluge medju kojima su provizija na naplatnim mestima, izdavanje potvrda i kartica, piše Beta.

Tagovi:

1 thoughts on “Najviše pritužbi ombudsmanu u Kragujevcu na rad stambenog preduzeća

  1. Ombudsmanu progovorio konacno.
    Izgleda ima nade za nas obicne gradjane grada Kragujevca.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.