NS Kragujevac: Petospratna garaža u stambenom bloku u Kneza Miloša – uspeh ili poraz grada Kragujevca?

Politika

Parking (slika 1) je bio svojevremeno imovinski regulisan za nedostajuću zgradu FILUM-a sa manjom koncertnom dvoranom. Međutim, tu se ”parkirala” stambena zgrada, a posle nje, i višespratna garaža (slika 2).

Objekat sa solarnim panelima, koji je zatvorio prozore susednih kuća, stambenih i poslovnih zgrada, zove se ekološka garaža, i predstavlјena je kao veliki uspeh grada nedavnim presecanjem vrpce i govorima čelnih funkcionera grada Kragujevca, kažu u Gradskom odboru Nardone stranke u Kragujevcu.

Navode da ovaj petospratni objekat, ima malu osnovu za svoju saobraćajnu namenu, i skučen je u odnosu na slične u centru Beograda. U vreme sve dužih i širih automobila, to je čudno. I zato će Kragujevčani morati da uvežbaju vozačko umeće i strplјenje. Kretanje i parkiranje u punoj garaži biće izazovno. Prilaz garaži preko nekadašnjeg parkinga stambene zgrade, tik uz 15 uzidanih garaža postojeće stambene zgrade, neće biti saobraćajno komforan. Poseban izazov biće izlazak kolone vozila u ulicu Kneza Miloša, koja je često u saobraćajnom kolapsu i malog kapaciteta za protok vozila. Kažu i da treba da se nadamo i sreći da stvarnost neće testirati i protivpožarne performanse ovog objekta.

Garaža je izgrađena na manjoj osnovi nego prethodni parking prostor, i ta razlika od nekoliko metara širine je sada zelena površina, što je i najveći ekološki doprinos ove ekološke garaže. Prethodni parking prostor je na delu izgrađene garaže bio za 50ak vozila. Sadašnja garaža je po zvaničnoj upotrebnoj dozvoli kapaciteta 197 vozila, cene od oko 3 miliona evra ili neverovatnih 450 evra po kvadratu na 12 ari besplatnog građevinskog zemlјišta. Za izgradnju garaže je modifikovan i prilazni prostor  – pri čemu je srušena jedna uzidana garaža stambene zgrade i uništeno 16 parking mesta ispred iste, sa još 10 neobeleženih parking mesta i nekoliko limenih garaža na toj lokaciji. Dakle, stanari obližnjih zgrada su nepovratno izgubili oko 20 parking mesta, koja sada mogu koristiti u novoj garaži, ali uz nadoknadu od 70 dinara na sat. Praktično, grad je investirao u  oko 140 novih parking mesta 3 miliona evra, što iznosi oko 21.000 evra po novom parking mestu, što je značajno veća suma od komercijalne cene od 5.000 – 6.000 evra po parking mestu (to je cena po kojoj privatni investitori prodaju parking mesto u ovom delu grada). Postavlјa se pitanje da li je bila nužda da se JKP Šumadija dodatno kreditno zadužuje za ovu investiciju i time uveća svoje kreditne obaveze na preko 10 miliona evra?

Pre svega, Narodna stranka u Kragujevcu pita –  da li je ova investicija mogla biti svrsishodnije upotreblјena?

Poznata je praksa gradnje montažnih garaža po obodima naselјa poput kragujevačkih prostora kod Zastavinog solitera, ili kod stadiona Radničkog, na prostoru između Kliničkog centra i Univerziteta, ili prostoru između zgrada opštine,  BIA i dvorane Šumadija – pri čemu se organizuje i električni transport do obližnjih lokacija u centru grada. O organizaciji pešačkih zona, zelenih zona, biciklističkih zona, da i ne govorimo, kao i o parkiranja u krugu Kliničkog centra koje je moglo da bude rešeno izgradnjom prostrane montažne garaže.

Narodna stranka pita – kako će u konkretnom slučaju građani biti obeštećeni zbog uskraćenog parking prostora koji je bio raspoloživ po manjoj ceni ili besplatan za stanare okolnih zgrada? 

Takođe, da li postoji usvojena studija o degradaciji urbanističkih, protivpožarnih, bezbedonosnih, ekoloških i saobraćajnih standarda u ovom delu grada?

Na kraju, poznato je da je Kragujevac uvek imao vrhunske stručnjake iz građevinarstva, arhitekture i urbanističkog planiranja koji su doprinosili i na republičkom nivou i da li su oni bili uklјučeni u ikakvu raspravu na temu neophodnosti izgradnje javne garaže na ovoj lokaciji.

Otuda, Narodna stranka pita – zašto se i u čijem interesu desilo da je politika pobedila struku u Kragujevcu, i otkuda to uverenje da niko nikada neće odgovarati za svoje koruptivno činjenje ili nečinjenje?

Ova pitanja, kao i niz drugih, Narodna stranka je postavlјala u medijima još 11.12.2019.

Bez obzira na to što je objekat, uz svo negodovanje javnosti, podignut i pušten u funkciju, i veliku propagandu o ogromnom postignuću za Grad, Narodna stranka smatra da je dužna da ukaže na istinito stanje stvari i da apeluje da se stvari poprave.

Narodna stranka će u budućnosti sarađivati sa svim građanskim inicijativama koje insistiraju na struci, nauci, prosvetitelјstvu i moralnoj obnovi. Zato, i kada je teško i izgleda beznadežno, moramo da osvetlimo stvarna dešavanja i tražimo rešenja.“- zaključuju u Narodnoj stranci u Kragujevcu.

Tagovi:

9 thoughts on “NS Kragujevac: Petospratna garaža u stambenom bloku u Kneza Miloša – uspeh ili poraz grada Kragujevca?

  1. Kako se koja lokalna vlast promeni, ostavi iza sebe ožiljke na izgledu grada. Kada danas pogledate ove „kockice“ koje grade „veliki gradski investitori“, ideja od pre dvadesetak godina da se na tom mestu izgradi tržni centar sa izlazom na dve ulice i nije bila toliko loša. Ovo je dokaz da može i gore.

  2. Strašno je kad se pogleda ovaj snimak gde je i nama laicima jasno da to nije uradjeno u interesu gradjana.Taj ko je ucrtao ovu garažu i oni koji su je izglasali u Skupštini grada u Komisiji koja odobrava projekte treba da odgovaraju. Aman ljudi stavili ste je uz prozore tih zgrada desno i na 5-6 metara od nove zgrade ka Kneza Miloša. Neka Narodna stranka zvanično traži da se pokaže Studija životne sredine i ako je nema da se zvanično traži od Inspekcije da se ova zgrada stavi van upotrebe. Kako piše Glas Šumadije a i ostali za to je najveći krivac taj Dašićev direktor iz Urbanizma i Dašić i on zajedno neka daju ostavke ! Sad je jasno da ga ne smenjuje jer mu je odradio ovu garažu ! Ko je odlučio da grade trajnu betonsku a ne montažnu garažu kao u Nišu koja može da se skloni, taj treba da odgovara ! Bravo za NARODNU STRANKU glasaću sa porodicom za njih na sledećim izborima jer se bore protiv korupcije i nestručnih i korumpiranih funkconera ! Da Dašić radi protiv Zakona vidi se kad otvara ovakve Garaže ! A vidi se i kad ne smenjuje Gradskog urbanistu koji ne ispunjava Zakonske obaveze. Dašić svakim danom pokazuje da nije ni trebao da seda u stolicu gradonačelnika !

    1. Ovom gradu je neophodan dodatni parking prostor, kuce su zamenile 4,5… spratnice. Mozda moze da se nadje bolje resenje. Do sada ga nije bilo,mada nije bilo ni kritika. Glasanje je tajno

  3. Не брините Народњаци, саобраћајни колапс ће се решавати претварањем тог дела улице Кнеза Милоша у улицу са 4 траке …

    1. i uništiš još jedno 60 parking mesta … a dobiješ 4 trake dužine 300 metara između ulica sa po jednom ili dve trake … i prinudiš ljude iz okolnih zgrada da tih 60 auta iz spakuju u garažu ali ne po ceni 200 dinara za mesec nego 7000 dinara za mesec. Mnogo se priča o tome, a to je tek katastrofa!

      1. те 4 траке ће ”еколошки” да макну и дрворед!
        Супер за економију:
        убијеш дрворед и 120 паркинг места ( 50 око дрвореда због 4 траке, 50 на старом паркингу где је гаража, па још 20 где је био паркинг за станаре, па 2,3 лимене гараже, па 1 узидана, па дивљи паркинг са 7,8 места), па срушиш и кућу са двориштем са 2,3 стабла дрвећа, и продаш што више паркинг места у Кнеза Милоша фирмама, и онда пуниш гаражу са 200 места коју су платио 3.061.000,00 ЕУРа. Још си успео да с том гаражом затвориш прозоре кућа и зграда на све 4 стране. Нек нам је КГ урбанизам еколошки и економски!

  4. Nije srusena garaza nego kuca u kojoj je ziveo stariji bracni par! Imali subi lepo dvoriste puno drveca. A garaza zaklanja svetlost svim zgradama oko nje!

  5. Narod koji glasa naprednjake prost. Ekipa mudra i odlučila se za beton jer je bolja ugradnja nego za cenu sa montažnom garažom. Al kad se niko od stanara iz tog bloka ne buni a biće im 100% veća buka i zagadjenje tako im i treba. Kad nekome uvališ beton kao ekologiju onda taj narod i nije za bolje. Mada bolje da ste napravili garažu za kamione da odmore malo kad prolaze kroz grad. Svaka čast gradonačelniče majstore ! A čestitamo i na novoj direktorki Urbanizma koju postavljate na narednoj sednici. Moja školska drugarica . Ponavljala je srednju školu to znamo svi mi iz njenog odeljenja ,al je po meri Dašića jer je član SNS i dobar je poslušnik ! Sram te bilo Dašiću !

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.